عرضه دستگاهی برای کاهش مصرف آب از جانب محققان کشور

به گزارش روش سئو، محققان کشور دستگاهی را بر مبنای بازچرخانی آب برای کاهش مصرف آب تولید کردند.
ابراهیم عزیزی، مجری طرح در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به خصوصیات دستگاه کاهنده مصرف آب، اظهار داشت: این دستگاه قادر به کاهش ۸۰ درصدی مصرف آب است و از آنجاییکه طبق آمارها حدود ۱۵ میلیون مشترک آب در کشور وجود دارد، میتوان با نصب این دستگاه برای آنها، میزان مصرف آب را در حد قابل توجهی کم کرد.
وی مکانیزم عملکردی این دستگاه را باز چرخانی آب و مصرف چندین باره آن دانست و افزود: بخشی از آب مصرفی در منازل بدون این که گرفتار آلودگی شود، مستقیما از راه شبکه فاضلاب بلااستفاده و از چرخه مصرف خارج می شود و بخشی به تناسب نوع استفاده به صورت فاضلاب در می آید.
به قول مجری طرح، مطالعات نشان می دهد بخش قابل توجهی از فاضلاب خانگی که در اثر شست وشوی ظروف، البسه و یا استحمام ایجاد می شوند، در صورت تصفیه مجدداً قابل استفاده خواهند شد.
عزیزی خاطرنشان کرد: این دستگاه بعد از تشخیص آب سالم و استفاده نشده، آنرا از آب آلوده جدا کرده و بعد از تصفیه، مجدداً توسط آلیاژ مخصوصی به جریان مصرف بازمی گرداند.
وی تصریح کرد: این دستگاه از بخش های مختلفی چون ترمینال مرکزی، خرطومی، شیلنگ، شیرآلات، پمپ جداکننده و فیلتر مخصوص تشکیل شده است.
این محقق، کم حجم بودن و قابل استفاده در سینک ها و روشویی های کوچک، حذف سیفون و امکان افزودن فیلترهای مختلف با کارکردهای متفاوت را از مزایای این طرح نام برد و خاطرنشان کرد: قابل استفاده بودن در انشعابات آب کل کشور، امکان به روز رسانی و ارتقای محصول برای کاربری های مختلف، قیمت مناسب برای مصرف کننده، سهولت و امکان نصب توسط مصرف کننده، عدم احتیاج به تخریب و عملیات عمرانی جهت نصب و قابلیت تنظیم فشار آب در اوج مصرف و پرفشاری از دیگر مزایای این دستگاه به شمار می روند.
عزیزی افزود: این طرح قابلیت استفاده در بیمارستان ها، منازل، کانکس های ستاد بحران، پارک ها و فضای سبز و هتل ها را دارد.