معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اعلام كرد بودجه معاونت فناوری برای کارآفرینی صرف می شود

به گزارش روش سئو، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اظهار داشت: بودجه این معاونت اندک است، اما به هیچ عنوان آنرا برای تملک و ساختمان خرج نمی نماییم بلکه از هر کسی که برنامه کار آفرینی داشته باشد حمایت می نماییم.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، دکتر علی خیرالدین در اجلاس رؤسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور اظهار داشت: ماده ۳۸ قانون پشتیبانی از دانش بنیان می گوید که وزارت علوم مجاز است در قالب قانون و مقررات نسبت به جذب و بکارگیری ۳۰۰ متخصص اقدام نماید.
وی اضافه کرد: درحال پیگیری دریافت مجوز برای جذب ۳۰۰ نیروی متخصص برای فعالیت در پارک های علم و فناوری هستیم و مطابق قانون هم سازمان برنامه و بودجه باید در قالب قوانین و مقررات، منابع و بودجه لازم را تأمین کند.
خیرالدین خاطرنشان کرد: بند “ت” ماده ۶ به وزارت علوم و وزارت بهداشت اجازه تاسیس پردیس های علم و فناوری را داده که آنها را بوجود آورده ایم و آنها مراکز رشدی هستند که موافقت اولیه آنها را داشته ایم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: موافقت اولیه یک پارک علم و فناوری تخصصی و دانشگاه جامع امام حسین را داده ایم بنابراین سیاست ما اینست که پارک های علم و فناوری زیاد نشوند، اما افزایش پارک های علم و فناوری خصوصی به نفع ماست.
معاون وزیر علوم افزود: برای تاسیس مراکز رشد باید مسیر معاونت فناوری، هیات امنا و شورای گسترش آموزش عالی طی شود و معاونت در حدود یک هفته شرایط را بررسی و در صورت تایید مجوز مقدماتی را می دهد.

منبع: