معاون رگولاتوری اعلام كرد؛ بسته اینترنت مجانی برای سه دهک اول یارانه بگیر فعال شد

به گزارش روش سئو، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از فعال سازی بسته اینترنت برای افراد مشمول سه دهک اول یارانه بگیر در کشور اطلاع داد.
به گزارش روش سئو به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، مجید حقی اظهار داشت: به دنبال تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بسته اینترنت مجانی برای اقشار کم برخوردار، اطلاعات مشمولینی که در بازه زمانی تعیین شده از راه سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا کد دستوری #۱۲۳۴*۴* ثبت نام کرده اند، بعد از صحت سنجی شماره ها از جانب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از راه سازمان فناوری اطلاعات به رگولاتوری اعلام شده است. وی ضمن اشاره به این که صرفا سرپرستان خانوارهای سه دهک اول مشمول این بسته ها می شوند، تصریح کرد: هم اکنون کد ملی و شماره تلفن همراه اعلام شده حدود ۹۴۴ هزار نفر از سرپرستان خانوارها که مشترک اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و اپراتورهای مجازی تلفن همراه شاتل موبایل، های وب، آپتل، سامان تل و منطقه آزاد کیش هستند به این اپراتورها اعلام شده است و برای سیمکارت این دسته از مشمولان که مشکلی برای فعال سازی بسته (مانند قطعی سیمکارت به علت بدهی یا مسدودی…) نداشته اند، بسته اینترنت برایشان فعال شده و پیامک فعال سازی ارسال شده است.
حقی تصریح کرد: این بسته سالانه اینترنت ۴۰ گیگابایتی است که ۳۰ گیگابایت آن جهت استفاده از سایتهای منتخب و ده گیگابایت آن جهت استفاده از اینترنت در نظر گرفته شده و با هدف پشتیبانی از اقشار کم برخوردار و در چارچوب مسئولیت اجتماعی اپراتور اجرایی می شود. وی اظهار نمود: متقاضیانی که ثبت نام آنها از راه سامانه خدمات دولت هوشمند یا کدهای دستوری موفقیت آمیز بوده و این بسته برای آنها فعال نشده است می توانند با مراکز تماس اپراتور خود تماس گرفته و وضعیت فعال سازی بسته اینترنت خویش را جویا شوند. در صورت عدم دریافت پاسخ با رفتن به نشانی https: //۱۹۵.cra.ir درخواست خویش را ثبت کنند تا رسیدگی شود.

منبع: