در بخش زیرساخت شبکه ملی اطلاعات اقدامات خوبی انجام دادیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات موضوعی بسیار مهم و بین بخشی است و وزارت ارتباطات در بخش زیرساخت این شبکه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور در نشست حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه با مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدردانی از حضور رئیس قوه قضاییه در وزارت ارتباطات، گزارشی از اقدامات انجام شده در این وزارت خانه در دولت سیزدهم عرضه کرد.

وی در این جلسه که با حضور مدیران ارشد سازمان ها و شرکتهای تابعه و معاونین وزیر ارتباطات برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات موضوعی بسیار مهم و بین بخشی است و وزارت ارتباطات در بخش زیرساخت این شبکه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وزیر ارتباطات ضمن اشاره به لایه های مختلف این شبکه اظهار داشت: بر مبنای سند شبکه ملی اطلاعات در حوزه محتوا و خدمات دستگاههای مختلف وظایفی دارند که نیازمند تعامل و همکاری این دستگاه ها هستیم.

وی به سرمایه گذاری در این عرصه از سوی بخش خصوصی اشاره نمود و اضافه کرد: برای سرمایه گذاری در این عرصه احتیاج به امنیت و صرفه اقتصادی داریم و در غیر این صورت این سرمایه گذاری ها در سایر بخش ها انجام می شود و یا ظرفیت های کشور در این عرصه به خارج از کشور مهاجرت خواهند کرد.

زارع پور در بخش دیگری از سخنان خود درباره پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم با اشاره به اینکه این اقدام برای تسهیل در زندگی مردم است، تصریح کرد: تا آخر سال جاری ان شاءلله طعم شیرین حکمرانی برپایه فناوری با فراهم کردن خدمات متنوع دولت هوشمند به مردم چشیده خواهد شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برای تحقق برخی برنامه های خود به کمک قوه قضاییه نیاز داریم، اظهار داشت: یکی از این برنامه ها دولت هوشمند است که دستگاههای مختلف بخصوص دستگاههای خارج از دولت باید برای در اختیار گذاشتن داده ها و اطلاعات خود همکاری کنند تا بتوانیم با راه اندازی سرویسهای برخط مختلف، زندگی مردم را تسهیل نماییم.

زارع پور به تفاوت کسب و کارهای فضای مجازی و نوع عملکرد آنان اشاره و به ریاست قوه قضاییه پیشنهاد کرد که شعبه تخصصی برای رسیدگی به جرایم کسب و کارهای این حوزه اختصاص داده شود.

وی ضمن اشاره به تحولات سریع در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین در این عرصه باید به صورت دائم صورت گیرد و قضات محترم دستگاه قضایی نسبت به تغییرات این حوزه آگاهی داشته باشند.

در ابتدای این نشست هم علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر محمدزاده لاجوردی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران گزارشی از اقدامات و برنامه های وزارت خانه در حوزه مسئولیت خود عرضه کردند.