وزیر علوم جمهوری مالی در حاشیه بازدید از پارك ارتباطات مشهد؛ ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته است

به گزارش روش سئو مشهد ـ وزیر علوم جمهوری مالی اظهار داشت: ایران به نسبت کشورهایی که تا کنون از آنها بازدید کرده ام در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) پیشرفته تر است.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، آمادو کیتا ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد اظهار نمود: در بازدید از پارک فاوای خراسان رضوی از پیشرفت هایی که در این مرکز دیدم بسیار شگفت زده شدم و امیدوار هستم سطح همکاریهای ۲ کشور در موضوعات مختلف همچون صنایع پیشرفته فناوری افزایش یابد.
وزیر علوم جمهوری مالی بیان کرد: کشور مالی درحال پیشرفت است و برای تامین نیازهای خود در زمینه های مختلف علاقه دارد روابط خودرا با سایر کشورها و همچون ایران گسترش دهد.
وی اضافه کرد: تعدادی از فناوری های موجود مربوط به رفاه زندگی و برخی نیز در زمینه های آموزشی بود و از نکته های جالب این فناوری ها می توان به استفاده خانواده ها از این فنآوری ها در کنار مصارف حرفه ای و صنعتی نیز اشاره نمود.
کیتا اظهار نمود: متأسفانه در کشور مالی پارک فاوا وجود ندارد که در دیدارهای انجام شده با مقامات ایرانی تصمیم گرفته شد با کمک متخصصان ایرانی امکان ایجاد این نوع پارک ها در کشور مالی نیز برقرار شود.
وزیر علوم جمهوری مالی بیان کرد: بعد از دیدارهای خود با مدیران برخی سازمانها و شرکتهای مختلف ایران در زمینه های دانش بنیان و فناور می توانم در بازگشت به کشورم اخبار خوبی از تحولات صنعتی و پیشرفت های ایران به مردم سرزمینم ارائه دهم.
وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران اضافه کرد: امیدوار هستم باتوجه به این سفر، مقدمات اجرائی شدن همکاری علمی ۲ کشور به زودی برقرار شود.

منبع: