لپتاپ هایی که برای میدان جنگ ساخته شده اند

به گزارش روش سئو جدید ترین لپ تاپ های برند ˮGetacˮ برای زنده ماندن در سخت ترین شرایط طراحی و ساخته شده اند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، ماه گذشته شرکت “پاناسونیک” قوی ترین لپتاپ خود معروف به “Toughbook” را معرفی نمود و الان شرکت “Getac” دو مورد جدید را به خانواده تجهیزات پرتابل جان سخت خود افزوده است که هر دو برای زنده ماندن در شرایط عملیاتی شدید که پرسنل دفاعی با آن مواجهند، در عملیات های حمل و نقل و لجستیک و کار میدانی در صنایع انرژی ساخته شده اند.
این دو لپتاپ معروف به “X۶۰۰” و “X۶۰۰ Pro” تقریباً دارای مجموعه ای از خصوصیت های مشابه هستند و صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با وضوح فول اچ دی (۱۹۲۰*۱۰۸۰) دارند که گزارش شده است که می تواند رنگ و کنتراست فوق العاده ای عرضه نماید و در عین حال به لطف روشنایی ۱۰۰۰ نیتی در نور مستقیم خورشید هم به خوبی قابل رویت است.
این نمایشگرها همینطور دارای قابلیت چند لمسی هستند که در سرما یا باران هم کار می کنند و حتی به لمس با دستکش هم پاسخ می دهند.
این لپ تاپ ها که برای زنده ماندن در محیط های خشن طراحی شده اند، مطابق با آخرین استانداردهای دوام ساخته و آزمایش شده اند و دارای گواهی “IP۶۶” در مقابل نفوذ گرد و غبار و آب هستند و می توانند در محدوده دمایی گسترده ای از منفی ۲۹ درجه سانتی گراد تا ۶۳ درجه سانتی گراد کار کنند.
پردازنده آنها هم تراشه های نسل یازدهم اینتل Core i۵، i۷ و i۹ سری H با گرافیک یکپارچه اولترا اچ دی برای پاسخگویی به نیازهای محاسبات میدانی مانند فرماندهی و کنترل دفاعی، عملیات بازرسی مسیر راه آهن و تحلیل سنسور نفت/گاز است. همینطور مجهز به کارت گرافیک شرکت “انویدیا” مدل “Quadro RTX۳۰۰۰” هستند.

این دو لپتاپ جان سخت حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم در دسترس قرار می دهند و ۳ اسلات PCIe SDD می توانند تا حداکثر شش ترابایت فضای ذخیره سازی رمزگذاری شونده را به کاربر عرضه کنند، در صورتی که فن های خنک کننده دوتایی، این سیستم ها را در طول مأموریت های داغ کننده خنک نگه می دارند.
اتصال در این حوزه خیلی مهم است و این لپ تاپ های مستحکم جدید با اتصال اترنت ۲.۵GBase-T، وای فای ۶E، بلوتوث ۵.۲ و یک وب کم فول اچ دی، با GPS اختصاصی و شبکه ۴G LTE با GPS یکپارچه عرضه می شوند.
همینطور درگاه های Thunderbolt ۴، یواس بی نسل دوم ۳.۲ تایپ A، اچ دی ام آی ۲٫۰، درگاه نمایشگر، VGA و درگاه های سریال در دسترس هستند.
مدلهای “X۶۰۰” و “X۶۰۰ Pro” هر کدام از ویندوز ۱۱ پرو استفاده می نمایند و از امنیت TPM ۲.۰ و Intel vPro و همینطور کارت خوان هوشمند بهره می برند که سیستم بیومتریک اسکن اثر انگشت را هم میتوان در آن تنظیم کرد.
مدل “X۶۰۰” حدود ۴.۴ کیلوگرم وزن دارد، اما “X۶۰۰ Pro” درشت تر است و وزن بیشتری دارد. این مدل با وزن ۶.۰۵ کیلوگرم کمی سنگین تر است.
علاوه بر دو باتری قوی برای هر مدل، ظرفیت برای تعبیه دو باتری دیگر برای رسیدن به مجموع بیشتر از ۲۴۰ وات ساعت ظرفیت در هر لپتاپ وجود دارد.
یک درایو نوری DVD به صورت استاندارد هم عرضه می شود که از Blu-ray پشتیبانی می کند.
این دو لپ تاپ مقاوم مقرر است در ماه اکتبر عرضه شوند، در حالیکه هنوز قیمتی برای آنها اعلام نشده است.