مأموریت ۵ روزه استارلاینر را در ۱۴۰ ثانیه تماشا کنید

شرکت ˮبوئینگˮ فیلم کوتاهی از لحظه آغاز، حین و آخر مأموریت کپسول ˮاستارلاینرˮ منتشر نموده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، فضاپیمای CST-۱۰۰ استارلاینر بوئینگ روز چهارشنبه، ۲۵ مه، با کمک یک چتر نجات در محدوده موشکی ارتش ایالات متحده آمریکا معروف به “White Sands” در نیومکزیکو فرود آمد.
این فرود، نقطه پایانی بر یک مأموریت بدون سرنشین موفقیت آمیز به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) بود که تقریباً ۱۸ ماه بعد از شکست نخستین پرواز آزمایشی این شرکت انجام شد.
“بوئینگ” با انتشار ویدیویی در صفحه توییتر خود که لحظات کلیدی مأموریت “آزمایش پرواز مداری ۲”(OFT-۲) را نمایش می دهد، بازگشت موفقیت آمیز “استارلاینر” به خانه بعد از یک مأموریت پنج روزه را جشن گرفت.
“بوئینگ” در توضیح این ویدیو نوشت: در روز ۱۹ مه، پرتاب “استارلاینر” شروع شد. بعد از پنج روز اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی، “استارلاینر” در روز ۲۵ مه به سلامت فرود آمد. این آزمایش برای “اکسپدیشن ۶۷”(Expedition ۶۷) ناسا و تیم های ما داده ها و محموله های حیاتی برای اکتشافات تجاری فضایی آینده فراهم نمود. این مأموریت را از پرتاب تا فرود تماشا کنید.
“اکسپدیشن ۶۷” یکی از مأموریت های ناسا است که طی آن هفت فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده و الان در آن حضور دارند.
این ویدیوی ۲۴۰ ثانیه ای شامل نکات برجسته ای مثل پرتاب “استارلاینر” از کیپ کاناورال در فلوریدا سوار بر موشک اطلس V، اتصال آن به ایستگاه فضایی و بازگشت آن به خانه است. در این ویدیو نگاهی اجمالی به رزی(Rosie) داریم، یک مانکن مملو از سنسور که سوار بر “استارلاینر” به ایستگاه فضایی پرواز کرد تا به مهندسان کمک نماید تا در طول پرواز فضایی، اطلاعات بیشتری در مورد شرایط داخل کپسول کسب کنند.
بیشتر بخوانید:
داستان ماجراجویی “استارلاینر”
“مارک ناپی”(Mark Nappi)، مدیر پروژه “استارلاینر”، اظهار داشت: ما یک پرواز آزمایشی عالی با یک سیستم پیچیده داشته ایم. انتظار می رفت در طول مسیر از آن یاد بگیریم و یاد گرفتیم. از هم تیمی ها در ناسا و بوئینگ که خویش را صرف “استارلاینر “کردند، تشکر می کنم.
این مأموریت برای نشان دادن کیفیت و عملکرد سیستم حمل و نقل بوئینگ طراحی شده است و باید راه را برای نخستین پرواز آزمایشی سرنشین دار “استارلاینر” در انتهای سال جاری هموار کند.
بعد از تایید کامل، ناسا می تواند از “استارلاینر” به همراه کپسول های “کرو دراگون” شرکت خصوصی اسپیس ایکس برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی و باز گرداندن آنها به زمین استفاده نماید.
نخستین تلاش بوئینگ برای فرستادن “استارلاینر” به ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۱۹ با شکست این فضاپیما به پایان رسید، چونکه این فضاپیما نتوانست در مدار صحیح برای اتصال به ایستگاه قرار بگیرد و دومین کوشش برای پرتاب در اوت ۲۰۲۱ بعد از بروز چندین مشکل فنی کمی پیش از پرتاب متوقف گردید.
مشکلات قبلی “استارلاینر” به این مفهوم بود که “آزمایش پرواز مداری ۲” یک مأموریت پرمخاطره خواهد بود، ازاین رو میتوان اظهار داشت که بوئینگ و ناسا از اینکه، این دفعه، همه چیز یا تقریباً همه چیز مطابق برنامه پیش رفته است، احساس راحتی کردند.

منبع: