زنبورداری رباتیک و ساخت نخستین عسل با هوش مصنوعی

گاهی اوقات چندین ماه طول می کشد تا یک زنبوردار متوجه یک مشکل در کندو شود اما با استفاده از ربات، زنبورداران می توانند در لحظه با مشکلات مقابله کنند که این امر مرگ و میر زنبورها را می کاهد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از یورونیوز، حل ساده تر مشکلات با کمک ربات ها تعریفی ساده برای توضیح مزیت زنبورداری رباتیک است. یک استارت آپ به نام “بی وایز”(Beewise) امکان دارد قهرمان جدید زنبورها باشد چون که هدف این استارت آپ نجات و حفظ بهتر جمعیت زنبورها است.
استارت آپ “بی وایز”(Beewise) محفظه هایی به نام “Beehomes” را طراحی نموده که ۱۲ متر مربع گنجایش دارد و دو میلیون زنبور را در ۲۴ کندو نگهداری می کند.
این محفظه ها با انرژی خورشیدی کار می کنند و به سیستم نظارت ۲۴ ساعته و فناوری هوش مصنوعی مجهز هستند.
“نتالی هراری”(Netaly Harari) مدیر عملیات استارت آپ “بی وایز” می گوید: نرم افزار ما می داند که زنبورها به چه چیزی نیاز دارند.
این ربات می تواند به صورت خودکار شکر، آب، دارو و حتی عسل را توزیع کند.
وی ادامه داد: اگر مشکلی پیش بیاید، زنبوردار از راه برنامه ای آگاه می شود و اجازه مداخله از راه دور را می دهد.

چرا باید از زنبورها محافظت کنیم؟
بخش قابل توجهی از رژیم غذایی ما به گرده افشانی بستگی دارد و گرده افشانی هم فرآیندی است که طی آن حشرات به گیاهان کمک می کنند تا تولید مثل کنند.
بیشتر از ۷۰ درصد محصولات یعنی حدودا همه میوه ها، سبزیجات، دانه های روغنی و محصولات پروتئینی، ادویه جات، قهوه و کاکائو به شدت به توانایی زنبورها در گرده افشانی گیاهان بستگی دارند.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) که سالانه ۲۰ مه را به مناسبت روز جهانی زنبور عسل جشن می گیرد تا اهمیت محافظت از آنها را برجسته کند، اظهار کرده: زنبورها و سایر گرده افشان ها برای امنیت غذایی و تغذیه ضروری هستند.
تعداد کلنی های زنبور عسل به علت از بین رفتن زیستگاه، استفاده از آفت کش ها، بیماری ها و انگل ها با سرعت نگران کننده ای درحال کاهش است.

آینده استارت آپ “بی وایز”چگونه است؟
هراری می گوید: این استارت آپ از آخر ماه مه عسلی تولید خواهد نمود که این نخستین عسل ساخته شده با هوش مصنوعی در جهان است.

منبع: