تمرینات فشرده فضانورد ایرانی ناسا

روش سئو: یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی تبار ناسا بتازگی تصویری از خود در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، یاسمین مقبلی در سال ۲۰۱۷ میلادی بعنوان فضانورد ناسا انتخاب شد، وی در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه ام آی تی تحصیل کرده و کارشناسی ارشد خود در این رشته را در مدرسه عالی نیروی دریایی آمریکا در کالیفرنیا به پایان رسانده است. او با انتشار تصویری دو نفره با “آندریاس موگنسن”(Andreas Mogensen) نوشت: یکی از مواردی که بیشتر از همه در مورد آموزش دیدن برای مأموریت مان دوست دارم این است که هر روزش متفاوت می باشد. هفته گذشته، “آندریاس موگنسن” و من آموزش پیاده روی فضایی را در آزمایشگاه شناوری خنثی(Neutral Buoyancy Laboratory) پشت سر گذاشتیم. در همان هفته من به تمرین عملیات پرواز آزاد برای گرفتن یک فضاپیمای باری سیگنوس(Cygnus) شرکت ” نورثروپ گرومن “(NorthropGrumman) در شبیه ساز “کوپولا”(Cupola) پرداختم. بی صبرانه منتظرم تا ببینم هفته ی پیش رو چه چیزی با خود به همراه می آورد.

“کوپولا” یک اتاقک دیداری در ایستگاه فضایی بین المللی ساخته آژانس فضایی اروپا است.
“یاسمین مقبلی” متولد سوم تیر ۱۳۶۲ خورشیدی، خلبان و سرگرد نیروی دریایی آمریکا و فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا است. وی بیشتر از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف را در سابقه کاری خود دارد.
او مقرر است فرماندهی مأموریت کرو-۷ ناسا را بر عهده بگیرد. انتظار می رود این مأموریت زودتر از سال ۲۰۲۳ میلادی انجام نشود. مأموریت “کرو-۷” توسط موشک “فالکون ۹”( Falcon ۹) شرکت اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا صورت خواهد گرفت و “آندریاس موگنسن” خلبانی این مأموریت را برعهده خواهد داشت.

منبع: