به صورت غیرتهاجمی؛ اولتراساند ۷۵ درصد تومورهای سرطانی را نابود می کند

روش سئو: پژوهشگران دانشگاه میشیگان در آمریکا برای از بین بردن تومورهای داخل بدن موش ها از امواج اولتراساند غیر تهاجمی استفاده کردند.
به گزارش روش سئو به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این پژوهش سرآغاز دستاوردی مهم برای بیماران مبتلا به سرطان کبد است. از آنجائیکه این روش اکنون در آمریکا و اروپا روی انسان ها درحال آزمایش است، احتمالاً در مدت زمان کوتاهی برای عموم قابل دسترسی خواهد بود. تست های اولیه نشان دادند امواج اولتراساند بطور موفقیت آمیز ۷۵ درصد محتوای تومورهای کبدی در بدن موش ها را از بین برده اند. بدین سان سیستم ایمنی بدن حیوانات وارد عمل می شد و بقیه بافت سرطانی را از بین می برد و از ظهور باردیگر آن جلوگیری می کرد.
پروفسور ژن شو یکی از مولفان این پژوهش می گوید: حتی اگر کل تومور را هدف نگیریم، باز هم می توانیم موجب پسرفت تومور و همین طور کاهش خطر متاستاز در آینده شویم. درمان جدید «هیستروتریپسی»(histrotripsy) نام دارد و بطور غیر تهاجمی امواج اولتراساند را هدایت می کند تا بافت مورد نظر ویران شود. دقت این روش نیز برحسب میلیمتر است. روش نوین اکنون بطور آزمایشی در آمریکا و اروپا برای درمان سرطان کبد انسان ها به کار می رود. تحقیق مذکور در ژورنال «کنسرز» منتش شده است.

منبع: