با موافقت مجلس؛ کمیسیون داده ها و اطلاعات ملی تشکیل می شود

روش سئو: طبق مصوبه مجلس، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی به کمیسیون داده ها و اطلاعات ملی که به اختصار کمیسیون دوام نامگذاری می شود، ارتقا می یابد.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز(سه شنبه ۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی با ماده ۳ این طرح موافقت کردند.
طبق این مصوبه، بمنظور اجرای سیاست ها و راهبردهای کلان شورای عالی فضای مجازی در داده و اطلاعات ملی و نظارت و مدیریت بر نحوه نگهداری، پردازش، دسترسی، یکپارچه سازی، امنیت و خصوصاً تبادل و به اشتراک گذاری داده و اطلاعات ملی “کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی” مصوب شورای عالی فضای مجازی به «کمیسیون داده ها و اطلاعات ملی» که به اختصار کمیسیون دوام نامگذاری می شود، ارتقا می یابد.
همچنین در تبصره ۱ طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی آمده است، ترکیب اعضا و نحوه اداره کمیسیون دوام به تصویب شورای عالی فضای مجازی می رسد.
بر اساس تبصره ۲ این طرح، کمیسیون دوام مکلف است گزارش های عملکرد دستگاهها و نهادهای مشمول این قانون را هر سه ماه یک دفعه به مجلس شورای اسلامی و شورای عالی فضای مجازی ارائه نماید.

منبع: