عجیب ترین رشته های تحصیلی در دنیا؛ از نعل بندی تا خاکسپاری مردگان!

در دنیایی زندگی می نماییم که بیشتر افراد جهان قبل از ورود به دانشگاه بیشتر در ذهن خود رویای تحصیل در رشته هایی همچون پزشکی و مهندسی را می پرورانند اما باید گفت در بعضی دانشگاه های جهان رشته هایی تدریس می شوند که حتما برایتان عجیب به نظر می آید که آیا میتوان در چنین حرفه ای هم مدرک دانشگاهی دریافت کرد؟
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، اگر همانند خیلی از افراد علاقه به تحصیل در رشته های شناخته شده ای که در دانشگاه ها تدریس می شوند، ندارید و از سویی تصور می کنید در کار خاصی مهارتی دارید که شاید دیگر افراد به یادگیری آنها تنها به چشم سرگرمی نگاه می کنند، نگران نباشید چون که بعضی از بهترین دانشگاه های جهان آن رشته ها را تدریس می کنند. در ادامه به معرفی ۳۲ رشته عجیبی که تحصیل در آنها می تواند بسیار هم هیجان انگیز باشد، پرداخته ایم. در اینجا برای تحصیل در هر رشته یک دانشگاه را معرفی شده اما باید گفت این به آن معنا نیست که آنها فقط در آن دانشگاه تدریس می شوند چون که امکان دارد بعضی از آنها در چندین دانشگاه تدریس شوند.
۱. آموزش ماجراجویی(Adventure Education)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ایالتی پلیموث
دوره هایی که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذرانند شامل مبانی صخره نوردی، مبانی قایقرانی پارویی، سفر اکتشافی در طبیعت و کایاک در آب خروشان است. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در زمینه آموزش در فضای باز در یک پارک ملی یا ایالتی یا با برنامه های ماجراجویی فضای باز به فعالیت بپردازند.
۲. اخترزیست شناسی (Astrobiology)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه واشنگتن یا دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا
دانشجویان مشتاق این رشته باید دوره هایی شامل زیست پذیری سیاره ای و تجربه میدانی اخترزیست شناسی را بگذرانند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در زمینه تحقیقات اختر زیست شناسی فعالیت کنند یا در بعضی مراکز تحصیلی بعنوان دانشمند یا مربی کار کنند.
۳. آموزش حراجی(Auctioneering)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: کالج منطقه ای هریسبورگ پنسیلوانیا
ارتباط با حضار، قانون حراج، تدارکات و ارزیابی کالا و آمادگی برای حراج همچون دوره هایی هستند که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند بعنوان متصدی حراج یا مزایده مشغول شوند.
۴. نوازندگی و مبانی نی انبان(Bagpiping)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه کارنگی ملون
افراد مشتاق این رشته باید دوره هایی نظیر استودیو، نظریه و تاریخ را طی کنند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند نوازنده نی انبان یا مدرس این ساز شوند.
۵. علوم نانوایی(Bakery Science)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ایالتی کانزاس
دوره هایی که در دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند شامل مقدمه ای بر علم و صنعت دانه، علم غلات، آزمایش آرد و خمیر و علوم نانوایی است. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در رستوران ها، هتل ها، کلوپ ها، مراکز تولید مواد غذایی، آزمایشگاه های آزمایش مواد غذایی و نانوایی های بزرگ و کوچک مشغول به کار شوند.
۶. مرکبات(Citrus)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: کالج جنوبی فلوریدا
مقدمه ای بر مرکبات، مدیریت باغات مرکبات، علوم خاک، گیاهان و جامعه و تغذیه گیاه دوره هایی هستند که افراد جویای این رشته باید سپری کنند. بعد از فارغ التحصیلی، افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در شرکتهای بزرگ تولید مرکبات، شرکتهای خدمات به باغات، تعاونی های کشاورزی، کارخانه های فرآوری آب میوه، شرکتهای کشاورزی و کود و در مراکز تحقیقاتی مرکبات کار کنند.
۷. کمدی: نویسندگی و اجرا(Comedy: Writing and Performance)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: کالج هامبر کانادا
دوره هایی که علاقه مندان به این رشته باید بگذارنند شامل استندآپ کمدی، بداهه پردازی، نمایشنامه نویسی یا اثر ادبی کوتاه و معمولاً شاد، کمدی فیزیکی، بازیگری و صدا و تاریخچه کمدی است. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند بعنوان یک استندآپ کمدین، فیلمنامه نویس، مجری، تهیه کننده، پخش کننده، تبلیغ کننده/آگهی دهنده، بازیگر صداگذار روی فیلم و بازیگر کمدی بخش نمایشنامه نویسی یا اثر ادبی کوتاه و معمولاً شاد کار کنند.
۸. هنر طنز(Comic Art)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: کالج هنر و طراحی مینیاپولیس
افراد مشتاق این رشته باید دوره هایی همچون تاریخ هنر کمدی، طنز رسانه و مفاهیم آن و نشر کتب کمدی را بگذرانند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در استودیوهای کمیک بعنوان کاریکاتوریست، تصویرگر یا نویسنده کتاب های طنز مشغول به کار شوند.
۹. فناوری لباس(Costume Technology)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه دوپال
علاقه مندان به این رشته باید دوره های آموزش رسم، طراحی و تولید لباس را طی کنند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در مشاغل در ارتباط با فناوری لباس مانند طراح لباس و دستیار انتخاب لباس به فعالیت بپردازند.
۱۰. کار و فناوری غواصی(Diving Business and Technology)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: کالج منطقه ای فلوریدا کیز
دوره هایی که افراد جویای این رشته باید بگذارنند شامل دوره های عملی و نظریه غواصی پیشرفته، مقدمه زیست شناسی دریایی، مقدمه اقیانوس شناسی، غواصی اسکوبا و پزشکی اورژانس، عکاسی زیر آب و دریانوردی مقدماتی است. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند مشاغلی مانند غواص، مربی غواصی، غواصی تجاری، غواص تحقیقاتی و عکاسی خبری زیر آب داشته باشند.
۱۱. خوراک شناسی زیست سازگار(Ecogastronomy)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه نیوهمپشر
تولید مواد غذایی پایدار و ارگانیک، نقش تغذیه در سلامت و رفاه، مدیریت غذا و نوشیدنی دوره هایی هستند که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند مشاغلی مانند مهماندار، کارشناس تغذیه، روزنامه نگار و گردشگری داشته باشند.
۱۲. مصر شناسی(Egyptology)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه براون
دانشجویان مشتاق رشته مصرشناسی باید دوره های تصور خدایان: اسطوره ها و اسطوره سازی در میان النهرین باستان، جادو و پزشکی تمدن بابل باستان، متون علمی باستانی و دیرینه شناسی را باید سپری کنند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند بعنوان مصر شناس، مورخ و دیرینه شناس متخصص در این حوزه مشغول به کار شوند.
۱۳. طراحی و مهندسی سرگرمی(Entertainment Engineering and Design)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه نوادا، لاس وگاس
دوره هایی که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند شامل طراحی چند رسانه ای، طراحی برای برنامه های سرگرم کننده پخش زنده و تاریخچه سرگرمی و فناوری است. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند بعنوان مهندس در صنعت سرگرمی مشغول به کار شوند.
۱۴. ورزش و علوم حرکتی(Exercise and Movement Sciences)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ورمانت
علاقه مندان به این رشته باید دوره هایی نظیر پیشگیری و مراقبت از صدمه های ورزشی، مبانی تغذیه، ورزش و روانشناسی ورزشی و حرکت انسان را طی کنند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در حوزه سلامت و تناسب اندام، سلامت جمعی، آزمایشگاه های تحقیقاتی، برنامه های ورزشی تطبیقی و سازمان های اجتماعی کار کنند.
۱۵. کارآفرینی خانوادگی(Family Enterprise)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه استتسون
افرادی که به دنبال این رشته می روند باید دوره های توسعه شخصی، حرفه ای و رهبری، مسائل مدیریتی در حوزه کارآفرینی خانوادگی، مالکیت شرکت خانوادگی و مطالعات کسب و کار خانوادگی را طی کنند. بعد از فارغ التحصیلی، افراد تحصیل کرده در رشته کارآفرینی خانوادگی می توانند یک کسب و کار خانوادگی را اداره کنند یا صاحب یک کسب و کار خانوادگی شوند یا در یک شرکت تجاری خانوادگی بعنوان مشاور حرفه ای کار کنند.
۱۶. علوم نعل بندی(Farrier Science)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: کالج منطقه ای میسلند
افراد مشتاق این رشته باید دوره آناتومی و فیزیولوژی اسب، نظریه نعل اسب و آهنگری را سپری کنند. بعد از فارغ التحصیلی، افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در صنعت اسب سواری، نعل بندی یا پرورش اسب مشغول شوند.
۱۷. مدیریت گل(Floral Management)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ایالتی می سی سی پی
دوره هایی که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند شامل طراحی گل، مدیریت گل فروشی و طراحی و نگهداری گیاهان کاشته شده است. بعد از فارغ التحصیلی، افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در زمینه گل آرایی، طراحی و مدیریت باغ، مدیریت گل هتل ها، تاثیرات باغبانی علمی بر بهبود درمان بیماران روحی جسمی، طراحی رسانه، گل فروشی، طراحی بصری تخصصی، گل کاری سنتی و مفهومی، برنامه ریزی و طراحی مراسم عروسی و مدیریت گل کار کنند.
۱۸. مطالعات جاز(Jazz Studies)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه تگزاس شمالی
دانشجویان مشتاق این رشته باید دوره هایی شامل مبانی اجرای جاز، بداهه پردازی جاز، تاریخچه جاز و ترانه سرایی را بگذرانند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند مجری، آهنگساز، تنظیم کننده، مربی یا مورخ جاز شوند.
۲۰. آهنگری(Metalsmithing/Blacksmithing)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ایلینوی جنوبی
دوره هایی که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند شامل دوره های هنرهای زیبا، مقدمه ای بر فرهنگ بصری و دوره‎های استودیو می باشد. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند مشاغلی در آکادمی و موزه یا بعنوان یک هنرمند مستقل پیدا کنند.
۲۱. علم خاکسپاری و تدفین(Mortuary Science)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: کالج منطقه ای کلمبیا
افراد جویای این رشته باید دوره های شامل آناتومی و فیزیولوژی، خدمات خاکسپاری و تاریخ و جامعه شناسی خدمات و قانون خاکسپاری و تدفین مردگان را طی کنند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند بعنوان کارشناس خدمات خاکسپاری در مراسم تدفین، بیمارستان ها، دانشکده های پزشکی، مراکز بهداشت و دفاتر بازرسان پزشکی یا پزشکی قانونی کار کنند.
۲۲. دیرینه شناسی دریایی(Nautical Archaeology)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ای اند ام تگزاس
دانشجویان مشتاق این رشته باید دوره هایی شامل کتاب ها و رساله های کشتی سازی، تجهیز و دریانوردی کشتی چوبی و عکاسی دیرینه شناسی را بگذرانند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند مشاغلی در زمینه دیرینه شناسی دریایی و همینطور دیرینه شناسی دریایی زیر آب بیابند.
۲۳. اقیانوس شناسی و علوم ساحلی(Oceanography and Coastal Sciences)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ایالتی لوئیزیانا
دوره هایی که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند شامل مقدمه ای بر علوم دریایی، مقدمه ای بر امواج و سواحل، چرخه های جهانی زیست محیطی، طوفان ها و پرورش ماهی است. بعد از فارغ التحصیلی، افراد تحصیل کرده در این شته می توانند در حوزه هایی مانند اقیانوس شناسی و علوم ساحلی و تحقیقات دراین زمینه، اکولوژی ساحلی، شیلات ساحلی، خاک های تالاب و پوشش گیاهی و رشته های اقیانوس شناسی فیزیکی و زمین شناسی شغل پیدا کنند.
۲۴. موسیقی پاپ(Pop Music)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه کالیفرنیا جنوبی
اجرای موسیقی عامه پسند، ترانه سرایی، ضبط و ویرایش به کمک کامپیوتر و تاریخچه موسیقی دوره هایی هستند که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در حوزه اجرا، آهنگسازی و تنظیم، کار در استودیو ضبط و تولید موسیقی کار پیدا کنند.
۲۵. فرهنگ عامه(Popular Culture)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ایالتی بولینگ گرین
افراد متقاضی این رشته باید دوره هایی همچون فرهنگ عامه و رسانه، فرهنگ عامه سیاه پوستان، بررسی تلویزیون بعنوان فرهنگ عامه، شیوه زندگی جامعه سنتی و فرهنگ مادی و تاریخ ادبیات عامه را سپری کنند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در تبلیغات، روابط عمومی، روزنامه نگاری، رسانه های جمعی(مدیریت، عملکرد، تولید و بازاریابی)، تدریس و کار در کتابخانه و موزه شغل پیدا کنند.
۲۶. علوم طیور(Poultry Sciences)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ای اند ام تگزاس
دوره هایی که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند شامل آزمایشگاه علوم پرندگان، مدیریت پرورش و جوجه کشی، تغذیه طیور و تولید گوشت طیور است. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در یک شرکت و بخش تضمین کیفیت، فروش یا پشتیبانی فنی، پردازش یا بازاریابی مشغول شوند.
۲۷. صنعت ساخت مسیر مسابقه(Race Track Industry)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه آریزونا
بازاریابی ساخت مسیر مسابقه و روابط رسانه ای، قوانین مسابقه، سازمان پیست مسابقه و ساختار و مدیریت مالی دوره هایی هستند که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند. فارغ التحصیلان این رشته مشاغلی مانند منشی ساخت مسیر مسابقه، گوینده، روزنامه نگار یا عکاس پیدا کنند.
۲۸. مطالعات تفریحی و سرگرمی(Recreation and Leisure Studies)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه تگزاس شمالی
علاقه مندان به این رشته باید دوره هایی شامل برنامه نویسی تفریح، پارک ها و خدمات تفریحی و تفریحات تجاری را طی کنند. بعد از فارغ التحصیلی، افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در سازمان های اجتماعی، بخش تفریحی سازمان های دولتی یا خصوصی، پارک ها و برنامه های تفریحی یا صنعت سلامت و تناسب اندام شغل پیدا کنند.
۲۹. مطالعه مسائل جنسی(Sexuality Studies)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ایالتی اوهایو
دوره هایی که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند شامل مطالعه مسائل جنسی و دین، تاریخچه مسائل جنسی مدرن و مسائل جنسی و ورزش است. بعد از فارغ التحصیلی، افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در زمینه خدمات اجتماعی، مشاوره، مراقبت های بهداشتی، پشتیبانی از قربانیان و حقوق بشر فعالیت کنند.
۳۰. علم و فناوری موج سواری(Surf Science and Technology)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: کالج کورن وال
فرهنگ موج سواری و ورزش، تاثیرات فیزیکی و جغرافیایی در موج سواری و تجارت موج سواری دوره هایی هستند که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند. بعد از فارغ التحصیلی، افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در زمینه های در رابطه با موج سواری، تجارت موج سواری و آموزش موج سواری کار کنند.
۳۱. علوم چمنزار(Turfgrass Science)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا
افراد مشتاق این رشته باید دوره هایی شامل چمنزار و کنترل علف های هرز، تغذیه چمنزار، مطالعات موردی درباره چمنزار و آفت کش‎های چمنزار را بگذرانند. افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در زمینه نگهداری زمین گلف، مراقبت حرفه ای از چمن، نگهداری زمین، تولید چمن، خدمات و نگهداری زمینهای ورزشی و بعنوان محقق کار پیدا کنند.
۳۲. حیات وحش(Wildlife)
دانشگاه عرضه دهنده این رشته: دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در هامبولت
دوره هایی که دانشجویان مشتاق این رشته باید بگذارنند شامل جانورشناسی عمومی، سیاست حیات وحش، پستاندار شناسی، مبانی بیماری‎های حیات وحش و زیست شناسی حفاظتی است. بعد از فارغ التحصیلی، افراد تحصیل کرده در این رشته می توانند در سازمان های منابع طبیعی ایالتی و فدرال، سازمان های محافظت از محیط زیست، شرکتهای خصوصی مشاوره زیست محیطی، شرکتهای خصوصی صنایع چوب، باغ وحش ها و مراکز توانبخشی حیات وحش بعنوان مدیران حیات وحش، زیست شناسان حیات وحش، مدیران پناهگاه، محیط بانان پارک، طبیعت شناس پارک، برنامه ریز تفریحی و مشاور کار کنند.

منبع: