از سوی رگولاتوری صورت گرفت؛ شکایت استرالیا از متا به سبب تبلیغات قلابی

روش سئو: رگولاتوری استرالیا شکایتی را ضد متا مالک فیسبوک تقدیم دادگاه کرده و فیسبوک را به نمایش تبلیغات آنلاین دروغین با هدف کلاهبرداری از کاربران متهم کرده است.

به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، رگولاتوری استرالیا در شکایت خود فیسبوک را متهم کرده که تلاش کافی برای جلوگیری از انتشار پیام های تبلیغاتی حاوی محتوای دروغین انجام نداده و همین مساله کاربران زیادی را متضرر کرده است.
کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا اعلام نموده که این تبلیغات عمدتا مروج سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا طرح های پول ساز بوده و می تواند کاربران فیسبوک را گمراه کند تا تصور کنند پیام های مورد اشاره مورد تأیید چهره های مشهور استرالیایی هستند.
بر اساس بیانیه این کمیسیون شکایتی که در دادگاه فدرال ارائه شده نشان میدهد فیسبوک به ادامه رفتارها و اظهارات نادرست یا گمراه کننده توسط تبلیغ کنندگان کمک کرده است.
راد سیمز، رییس این کمیسیون اشاره کرد: متا مسئول تبلیغاتی است که در پلت فرم خود منتشر می کند و از نتایج آن آگاه است. تبلیغات کلاهبردارانه در فیسبوک نمایش داده می شود، اما اقدامات کافی برای رسیدگی به این مساله انجام نشده است.

منبع: