افزایش کلاهبرداری های مالی آنلاین همزمان با تشدید بحران اوکراین

شرکت امنیت سایبری آواست از احتمال سوء استفاده کلاهبرداران فضای مجازی از بحران اوکراین برای فریب کاربران اینترنت و سرقت پول از آنها اطلاع داده است.

به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، این شرکت تصریح کرده: در ۴۸ ساعت گذشته برخی از کلاهبرداران را ردیابی کرده ایم که با تظاهر به نمایندگی اوکراینی هایی که نیاز مبرم به کمک مالی دارند، تلاش می کنند مردم را فریب دهند.
در سالهای گذشته هم معمولا همزمان با آغاز جنگ در نقاط مختلف دنیا، عده ای از افراد کلاهبردار با ارسال پیام، ایمیل و غیره برای کاربران اینترنت مدعی می شدند از سوی سازمان های خیریه یا مردم مناطق جنگ زده مأموریت دارند کمک های مالی افراد را جمع آوری کرده و به دست افراد صدمه دیده برسانند.
آواست همینطور اعلام نمود خدمات خویش را در مناطق دونتسک و لوهانسک که بعنوان «مناطق جدید تحریم شده» از جانب کشورهای غربی توصیف کرده و به کاربران جدید این بخش ها هم هیچ خدماتی عرضه نمی دهد. اوکراین و روسیه روی هم رفته تنها حدود یک درصد از کل درآمد آواست را به خود اختصاص می دهند و از همین رو اقدامات این شرکت امنیت سایبری انگلیسی در این حوزه فاقد اهمیت و ارزش اقتصادی و کاملاً نمادین است.

منبع: