در كانادا؛ شناسایی معترضان قلابی هرزنامه نویس در فیسبوک

به گزارش روش سئو فیس بوک روز دوشنبه اعلام نمود ده ها گروه، صفحه و حساب کاربری حامی کاروان کامیون های معترض در کانادا را که در عمل توسط هرزنامه نویسان و کلاهبرداران اداره می شدند، حذف کرده است.

به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، بخش زیادی از این معترضان قلابی که در عمل از این روش برای مخفی کردن اقدامات خلافکارانه خود استفاده می کردند در ویتنام به سر می برند.
گروهی از کامیون داران معترض معروف به ” کاروان آزادی” به مدت ۱۱ روز زندگی را در مرکز شهر اتاوا مختل کردند. این اعتراض در چارچوب جنبشی ضد دستور دولت کانادا برای تزریق واکسن کرونا توسط رانندگان مناطق مرزی آغاز شد، اما در عمل به تجمعات گسترده ای ضد نخست وزیر کانادا جاستین ترودو و خیلی از اقدامات دولت کانادا در حوزه بهداشت عمومی منجر گردید.
سخنگوی متا مالک فیسبوک در این مورد اظهار داشت: ما همچنان شاهد می باشیم که کلاهبرداران به هر مبحث مهمی که توجه مردم را به خود جلب می کند، همچون اعتراض های جاری می چسبند و از آنها سوءاستفاده می کنند.
وی اضافه کرد: در هفته گذشته، گروه ها و صفحاتی را که توسط ارسال کنندگان هرزنامه اداره می شد، حذف کردیم. آنها از تاکتیک های توهین آمیز برای گمراه کردن مردم در مورد منشأ خود و افزایش محبوبیت محتوای ارسالی شان استفاده می کردند تا کاربران را به وبسایت های خارج از فیسبوک سوق دهند. در نهایت کاربران به وبسایت هایی پر از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک فرستاده می شدند.
اعتراض های کانادا همینطور در فضای مجازی مورد حمایت جوامع راست گرا قرار گرفته و افراد مشهور و تندروی رسانه های اجتماعی در کشورهای مختلف همچون در ایالات متحده از این تحولات استقبال کرده اند.