حمله باج افزاری به غول عکاسی دیجیتال

به گزارش روش سئو شرکت شاترفلای که خدمات عکاسی دیجیتال و محصولات مرتبط را عرضه می دهد از جانب گروه باج افزاری کانتی مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش روش سئو به نقل از زد دی نت، حمله به شاترفلای در روز یکشنبه رخ داده و نخستین بار توسط مؤسسه بلیپینگ کامپیوتر گزارش شد.
شرکت مورد اشاره با صدور اطلاعیه ای تصریح کرده که بخش هایی از دو کسب و کار آن معروف به Lifetouch و BorrowLenses به دلیل همین حمله باج افزاری صدمه دیده است. این شرکت توضیحات بیشتری در این حوزه عرضه نکرده، اما افزوده که دفاتر و برخی سیستم های کامپیوتری آن هم به همین علت گرفتار مشکل شده است.
پلیس و مقامات امنیتی درحال بررسی این مورد هستند و شاترفلای افرادی را جهت بررسی مبحث و حل مشکل استخدام کرده است. همچون زیرمجموعه های شاترفلای که گرفتار مشکل نشده اند میتوان به Shutterfly.com، Snapfish.com، TinyPrints.com و Spoonflower اشاره نمود.
گروه باج افزاری کانتی بخش هایی از اطلاعات مسروقه از شاترفلای را در یک وبسایت منتشر نموده و مدعی شده حمله خویش را دو هفته قبل شروع کرده و برای آزاد کردن داده های قفل شده خواهان دریافت میلیونها دلار است.