احتمال پرتاب استارشیپ SN۲۰ در ماه آینده

روش سئو: ایلان ماسک در توییتی از احتمال پرتاب ˮاستارشیپ SN۲۰ˮ اطلاع داد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، ایلان ماسک در توییتی اعلام نموده که فضاپیمای “استارشیپ SN۲۰” شرکت اسپیس ایکس که ساخت آن در تگزاس جنوبی در حال انجام می باشد و پیشرفت هایی اساسی در ساخت اجزای اصلی آن همچون سکوی پرتاب صورت گرفته و موتورهای رپتور آن متصل شده است، آماده انجام پرواز مداری در ماه آینده است.
اسپیس ایکس برای انجام این مأموریت احتیاج به دریافت تاییدیه از اداره هوانوردی فدرال دارد، همانطور که برای آزمایش های قبلی هم آنرا دریافت کرده بود.

اداره هوانوردی فدرال از اسپیس ایکس می خواهد تا تمامی اقدامات امنیتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که در صورت بروز خطا در هنگام پرتاب، کمترین خطر ایجاد شود. در این مرحله بروز خطا غیرمحتمل نیست. تابحال چندین نمونه از استارشیپ های این شرکت منفجر شده است. باآنکه استارشیپ موفقیت هایی هم داشته است همچون اتمام یک مأموریت پرواز در ارتفاع بالا و فرود کنترل شده روی سکوی پرتاب.
هدف بعدی اسپیس ایکس پرواز موشک سوپرهوی و استارشیپ بر فراز مدار زمین و در فضا است. همانطور که ایلان ماسک اعلام نموده این شرکت برای انجام چنین ماموریتی آماده است اما دریافت تاییده از اداره هوانوردی فدرال امکان دارد بیشتر از یک هفته به طول بیانجامد.

منبع: