بازیگر ۹۰ ساله کانادایی به فضا رفت و برگشت

روش سئو: شرکت ˮبلواوریجینˮ دقایقی پیش طی ماموریت گردشگری سرنشین دار جدید خود موسوم به ˮNS-۱۸ˮ چهار فرد را سوار بر موشک نیوشپرد به فضا فرستاد و بعد از ۱۱ دقیقه به زمین بازگرداند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، طی این مأموریت علاوه بر “ویلیام شاتنر” بازیگر کانادایی ۹۰ ساله، “کریس بوشویزن”(Chris Boshuizen) مهندس سابق ناسا و بنیانگذار شرکت ماهواره ای Planet Labs و”گلن د ورایس”(Glen de Vries) بنیانگذار شرکت نرم افزاری Medidata و معاون رئیس علوم زیستی یک شرکت نرم افزاری فرانسوی و “آدری پاورز”(Audrey Powers) معاون رئیس این مأموریت از شرکت بلواوریجین حضور داشتند. شاتنر بعد از این سفر، مسن ترین فردی که به فضا رفته، لقب گرفت.
کل پرواز حدود ۱۱ دقیقه طول کشید و خدمه هم حدود ۴ دقیقه بی وزنی را در فضا تجربه کردند. در ابتدا تقویت کننده موشک نیو شپرد از کپسول جدا شد و برای فرود به زمین باز گشت و در حالیکه تقویت کننده درحال فرود بود، کپسول نیو شپرد به بالاترین ارتفاع و درست در بالای خط کارمان رسید. این کپسول ۱۱ دقیقه بعد از پرتاب به زمین باز گشت.
در ابتدا قرار بود این مأموریت گردشگری فضایی ۱۲ اکتبر صورت گیرد که به علت شرایط آب و هوایی به تعویق افتاد. این مأموریت دومین پرواز سرنشین دار این شرکت بود. در نخستین مأموریت در ۲۰ ژوئیه “جف بزوس” به همراه خانم والی فانک ۸۲ ساله، اولیور دیمن ۱۸ ساله بعنوان جوان ترین مسافر فضا و مارک بزوس برادرش با موشک “نیوشپرد” شرکت “بلواوریجین” به فضا رفتند و بعد از دقایقی ماندن در گرانش صفر به زمین بازگشتند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: