قرار گرفتن باربی فضانورد در شرایط بی وزنی

به گزارش روش سئو عروسک باربی ساخته شده از روی فضانورد آژانس فضایی اروپا در شرایط بی وزنی قرار گرفت و در هوا شناور شد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این سفر که اصطلاحا ‘vomit comet’ نام دارد تجربه ۲۰ ثانیه بی وزنی ر ا برای مسافرین فراهم می آورد و فضانوردان برای تمرین بی وزنی در این گونه سفرها شرکت می کنند اما این دفعه یک عروسک باربی برای تشویق دختران به دنبال هفته جهانی فضا در شرایط بی وزنی قرار گرفت.
شعار هفته جهانی فضا که از روز دوشنبه شروع شده “زنان در فضا” است و به همین مناسبت شرکت عروسک سازی باربی امیدوار است بتواند با این کار دختران را تشویق کند تا نسل آینده فضانوردان، مهندسین و دانشمند فضایی آینده را تشکیل دهند.
این عروسک باربی در سال ۲۰۲۲ همراه با فضانورد ایتالیایی، “سامانتا “کریستوفرتی”(Samantha Cristoforetti) به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رفت. “کریستوفرتی” در این سفر تبدیل به نخستین فرمانده فضایی زن اروپا خواهد شد.
مطالعات نشان داده است که برخلاف فعالیتهای زیادی که برای تشویق زنان جهت شرکت در مشاغل علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات انجام شده هنوز زنان در این مشاغل حضور کم رنگی دارند.
شرکت باربی سازی “متل”(Mattel) می گوید: بخشی از درآمدهای عروسک باربی “کریستوفرتی” به بورسیه زنان در هوا فضا اهدا می شود تا از خانمهایی که در رشته های مروبوطه درحال تحصیل هستند حمایت شود.
زمانی که شرکت “متل” برای نخستین بار این عروسک را تولید کرد تنها یک نسخه از آن وجود داشت اما به دنبال تقاضای بالا حالا میتوان آنرا در سرتاسر اروپا یافت.

به مناسبت هفته ی جهانی فضا این عروسک باربی از مرکز هوافضای اروپا در آلمان به آسمان رفت و گرانش صفر را تجربه نمود تا بگونه ای تمرینات فضانوردان واقعی را شبیه سازی کند.
“کریستوفرتی”، فضانورد ۴۴ ساله ایتالیایی که خلبان، مهندس و فضانورد است هم اکنون برای مأموریت بعدی خود به ایستگاه فضایی بین المللی در آوریل ۲۰۲۲ آماده می شود. او فرمانده این مأموریت شش ماهه خواهد بود و می خواهد برای تشویق بیشتر دختران این عروسک را با خود به فضا ببرد.
او می گوید: گاهی اوقات چیزهای کوچک سبب به وجود آمدن رویاهای بزرگ می شود. شاید این تصاویر جالب از عروسک من در شرایط بی وزنی بتواند جرقه ای در تخلیات کودکان ایجاد نماید و آنها را به سمت شغل های مهندسی، فضا، فناوری و ریاضیات هدایت کند.
تحقیقات در سال ۲۰۱۹ نشان داده است که دختران از سنین پایین در مدرسه به توانایی های خود در ریاضیات اطمینان ندارند. این بدان معناست که به صورت بالقوه آنها شغل های مناسب و با درآمد خوب در این صنعت را از دست می دهند.
نرخ رشد اشتغال در چنین مشاغلی سه برابر سریع تر از سایر شغل ها است و ازاین رو زنان مشاغل پردرآمدی را از دست می دهند. شرکت باربی علاوه بر ارسال یک عروسک به فضا چندین منبع آموزشی هم منتشر نموده است. این منابع تفاوت های مشاغل فضایی را نشان می دهند و به کودکان دبستانی اطلاعاتی در مورد فضا همچون قرار گرفتن در گرانش صفر می دهند.

شرکت باربی سابقه ای طولانی مدت در گرامیداشت فضا و مشاغل فضایی دارد. در سال ۱۹۶۵ این شرکت قبل از آن که نیل آرمسترانگ به ماه سفر کند عروسکی در این مورد ساخت.
عروسک باربی به شکل اخترشناس، دانشمند فضا و فضانورد در آمده است و چندین باربی هم از شخصیت های واقعی مثل فضانورد “سالی راید” (Sally Ride) از آمریکا، “آنا کیکینا” (Anna Kikina) از روسیه و الان سامانتا “کریستوفرتی” از اروپا ساخته شده است.
محققان نشان دادند که در سن پنج سالگی دختران درگیر باورهای محدود کننده ای می شوند و فکر می کنند که به اندازه ی پسران توانا نیستند.
شرکت باربی در سال ۲۰۱۸ پروژه ی “Dream Gap” را شروع کرد و با تأمین منبع و پشتیبانی از دختران به آنها در رسیدن به خودباوری کمک کرد.
همکاری شرکت باربی و آژانس فضایی اروپا نشان داده است که والدین چهار دختر از هر ۱۰ دختر، فرزندشان را از ورود به چنین مشاغلی باز می دارند چونکه آگاهی کافی از این زمینه های شغلی ندارند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4