توسعه پهپادی با اهداف نظامی

به گزارش روش سئو با عنایت به این که هم اکنون از پهپادهای کوچک برای حمل بسته های کوچک استفاده می شود، تصور کنید اگر بتوان از پهپادهای غول پیکر برای حمل بسته های عظیم استفاده کرد، چه خواهد شد؟
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی بی ای ئی سیستمز (BAE Systems) به این مورد فکر کرده است و بدین منظور هواپیمای بدون سرنشینی به نام ” T-650 Heavy Lift Electric UAS” طراحی نموده است.
این هواپیمای بدون سرنشین بعنوان بخشی از همکاری شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی بی ای ئی سیستمز با شرکت بریتانیایی Malloy Aeronautics طراحی شده است.
به قول سازندگان، این پهپاد با یک مرتبه شارژ قادر به حمل بارهایی با وزن تقریبی ۳۰۰ کیلوگرم و طی مسافتی حدود ۳۰ کیلومتر خواهد بود و این در صورتی است که این پهپاد بدون بار قادر به پیمودن مسافت بیشتری تا حدود ۸۰ کیلومتر هم خواهد بود.
پهپاد مذکور می تواند به صورت خودکار یا از راه کنترل از راه دور پرواز کند و به حداکثر سرعت ۸۷ مایل در ساعت (۱۴۰ کیلومتر در ساعت) برسد.
باآنکه اطلاعاتی در مورد اندازه و وزن آن عرضه نشده است، اما به قول شرکت بی ای ئی سیستمز این پهپاد دارای بدنه ای سبک از فیبر کربن است. البته گفتنی است این پهپاد بیشتر برای اهداف نظامی و انجام کارهایی از قبیل حمل و نقل وسایل و تجهیزات، تخلیه مصدومان مناطق جنگی و انجام برخی عملیات نظارتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
“اوریول بدیا” (Oriol Badia)، مدیرعامل شرکت Malloy Aeronautics در اطلاعیه ای اظهار داشت: این پهپاد علاوه بر کاربردش در زمینه نظامی پتانسیل بالایی جهت استفاده در عرصه های تجاری، امنیتی و بشردوستانه هم دارد.