بزرگ ترین مزرعه بادی شناور جهان آماده بهره برداری است

روش سئو: ساخت بزرگ ترین مزرعه بادی شناور دنیا در اسکاتلند بتازگی به پایان رسیده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، مزرعه بادی “کینکاردین”(Kincardine) دارای ظرفیت ۵۰ مگاواتی است و در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی سواحل “ابردین شیر”(Aberdeenshire) در شمال شرقی اسکاتلند واقع شده است.
به قول اداره ترابری آمریکا(ABS)، این شرکت می خواهد سالانه ۲۱۸ گیگاوات بر ساعت برق تولید نماید. این میزان انرژی برای برق رسانی به ۵۵ هزار خانوار اسکاتلندی کافی است. اداره ترابری آمریکا این مزرعه بادی را بزرگ ترین نیروگاه بادی شناور جهان معرفی نمود.
مزرعه بادی اسکاتلند در آب هایی با عمق ۶۰ تا ۸۰ متر قرار گرفته است و شامل پنج توربین بادی “وستاس”(Vestas) با ظرفیت ۹.۵ مگاوات و یک توربین کوچک تر دو مگاواتی است.
به قول آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر(NREL)، تعداد مزارع بادی شناور درحال افزایش است و این مزارع تا سال ۲۰۲۴ در مقیاس کاربردی به بهره برداری خواهند رسید.
فناوری استفاده شده در مزارع بادی شناور اولیه مشابه سکوهای نفت و گاز بود اما با پیشرفت تکنولوژیهای جدید سیستم های ارزان تر و کوچک تری برای ساخت این مزارع مورد استفاده قرار گرفت.
یک سیستم از کابل ها و لنگرها هر توربین شناور را به بستر دریا متصل می کند. قرار دادن توربین ها در دریا آنها را در معرض بادهای سریع تر و پایدارتر قرار می دهد.
شرکتها و سازمان های زیادی بر ساخت مزارع بادی شناور تمرکز کرده اند. شرکت جنرال الکتریک در ماه مه امسال نقشه مفهومی مزرعه بادی شناور خودرا منتشر نمود.
با گذر زمان مشخص می شود که مزرعه بادی کینکاردین چه عملکردی خواهد داشت.

منبع: