تلاش آمریکا برای جذب شرکتهای تراشه ساز تایوانی

به گزارش روش سئو یک گروه توسعه اقتصادی در آریزونای آمریکا روز گذشته از توافقی با مقامات تایوانی اطلاع داد تا زمینه برای جذب و فعالیت شرکتهای تراشه ساز این کشور در ایالت مذکور فراهم گردد.

به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، بر همین مبنا اداره ارتقای همکاریهای صنعتی آمریکا و تایوان که از جانب وزارت امور اقتصادی تایوان حمایت می شود، توافقنامه ای میان دو کشور منعقد کرده تا راه هایی برای افزایش فعالیت شرکتهای نیمه هادی تایوان در آریزونا اندیشیده شود.
شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت کارخانه های ساخت تراشه و نیمه هادی سبب شده آمریکا در زمینه تأمین نیازهای خود در این بخش با مشکلات جدی مواجه شود و تلاش کند به هر نحو ممکن نیازهای سخت افزاری خویش را برطرف کند.
فعالیت های مقامات آمریکایی در این حوزه سبب شده تا شرکت نیمه هادی مشهور تی اس ام سی در تایوان از برنامه های خود برای سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری و ساخت کارخانه ای در فونیکس آمریکا خبر دهد.
کریس کاماکو از اعضای شورای اقتصادی بزرگ فونیکس هم گفته اعضای این شورا در کوشش برای مکان یابی به منظور تأسیس شرکت ها و مجموعه های مورد نیاز تی اس ام سی در نقاط مختلف آریزونا هستند. همینطور مقرر است معافیت های مالیاتی برای تی اس ام سی در نظر گرفته شود. احتمالاً این شرکت تایوانی در نهایت شش کارخانه در فونیکس راه اندازی کند.