استقامت به تماشای قمر مریخ نشست

به گزارش روش سئو مریخ نورد ˮاستقامتˮ تصویری از قمر ˮدیموسˮ سیاره سرخ ثبت نمود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، اعضای مأموریت مریخ نورد استقامت در روز ۲۰ اوت(۲۹ مرداد) در صفحه ی اصلی این مریخ نورد در توییتر نوشتند: تماشای آسمان همیشه جالب است، من درحال ثبت فیلم کوتاهی از ابرهای مریخ بودم که موفق به ثبت تصویری از قمر دیموس(Deimos) شدم. قمر دیموس یکی از دو قمر مریخ است.

“استقامت” که در ماه فوریه در دهانه ی ۴۵ کیلومتری “جزرو” فرود آمد معمولاً درحال بررسی سطح مریخ است و خاک مریخ را برای یافتن نشانه هایی از حیات باستانی و نمونه برداری جستجو می کند.
با این وجود این مریخ نورد گاهی هم به بررسی آسمان مریخ می پردازد. “استقامت” آسمان مریخ را نه تنها برای مشاهده ی ابرهای مریخ بلکه حتی برای ثبت لحظاتی از پرواز بالگرد ۱.۸ کیلوگرمی “نبوغ” که همچنان به مأموریت خود در سیاره سرخ ادامه می دهد، رصد می کند.
قطر قمر دیموس ۱۲.۴ کیلومتر است و در فاصله ی ۲۳ هزار و ۴۵۸ کیلومتری از سطح مریخ قرار دارد. این قمر هر ۳۰ ساعت یک مرتبه مریخ را دور می زند. قمر دیگر مریخ فوبوس(Phobos) نام دارد که با اندازه ی ۲۲ کیلومتری خود در فاصله ی ۹ هزار و ۲۳۴ کیلومتری از سطح مریخ قرار گرفته است. اغلب اخترشناسان معتقدند این دو قمر در ابتدا دو سیارک بودند که در دام گرانش مریخ افتاده اند.
برای آنکه بتوان این قمرها را با قمر زمین مقایسه کرد باید اظهار داشت که قطر ماه در حدود ۳ هزار و ۴۷۵ کیلومتر است و در فاصله ی ۳۸۴ هزار و ۴۷۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد.
مریخ نوردان ناسا پیش از این هم تصاویری از قمرهای مریخ ثبت کرده بودند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: