تحقیقات جدید فاش كرد؛ گوگل میزبان تبلیغات گرانفروش می شود

تحقیقات یک شبکه خبری نشان داده است گوگل تبلیغاتی را منتشر می کند که برای انجام خدمات غیررسمی وبسایت های دولتی مبلغ کلانی از مشتریان دریافت می کنند.

به گزارش روش سئو به نقل از دیلی میل، تحقیق جدید شبکه خبری بی بی سی نشان داده است گوگل تبلیغاتی برای عرضه خدمات دولتی غیر رسمی (مانند درخواست ویزا) در پلت فرم خود منتشر می کند که مبالغ گزافی از مشتریان دریافت می کنند.
این موتور جستجوی اینترنتی تبلیغات سرویس هایی نمایش می دهد که تا ۵۰ پوند برای تغییر آدرس روی گواهینامه دریافت می کنند. این درحالی است که در وبسایت رسمی دولت این کار به صورت مجانی انجام می شود.
ثبت درخواست در سیستم الکترونیکی مجوز سفر آمریکا (ESTA) در وبسایت رسمی دولت ۱۰پوند (۱۴ دلار) هزینه دارد. اما گوگل مرتباً به تبلیغاتی اجازه انتشار می دهد که بیشتر از ۵۸ پوند (۸۰ دلار) برای این کار دریافت می کنند.
تبلیغات گوگل، سرویسهای غیر رسمی مختلفی نمایش می دهند که شامل ثبت درخواست در ESTA، ESTA آمریکا، ETAکانادا، ویزا کانادا، ویزا استرالیا، تجدید گواهینامه رانندگی وتغییر آدرس گواهینامه می شود.
این درحالی است که تبلیغات برای خدمات غیررسمی فروش اسناد دولتی خلاف قوانین گوگل است. همینطور به نوشته بی بی سی گوگل در سال ۲۰۱۸ تبلیغات برای انجام خدمات دولتی از جانب طرف سوم که بیشتر از وبسایت های رسمی هزینه دریافت می کنند را ممنوع کرده است.
تبلیغ کنندگان هزینه ای به گوگل می پردازند تا آگهی های آنان را در بالای نتایج جستجو نشان دهد.
آنها درخواست مشتری را بررسی می کنند و اسناد دولتی را در ازای پرداخت وجه به او بر می گردانند. در واقع آنها کار غیرقانونی انجام نمی دهند اما با سواستفاده از مشتریان به سودآوری کلانی دست می یابند. بعضی از شرکت ها بیشتر از ۵ برابر کارمزد وبسایت های رسمی از مشتریان خود هزینه دریافت می کنند.
مارتین لوئیس مؤسس وبسایت «Money Saving Expert» در اینباره می گوید: این شرکت ها پول مشتری را سرقت نمی کنند آنها هزینه برای خدمتی دریافت می کنند که هیچ توجیهی ندارد.

منبع: