توسط رگولاتوری؛ آغاز مرحله دوم ارزیابی دفاتر پیشخوان خدمات دولت

مدیرکل دفتر نظارت بر دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری از آغاز مرحله دوم ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت اطلاع داد.
به گزارش روش سئو به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی شاد، اظهار داشت: مرحله دوم ارزیابی تمام دفاتر از امروز شروع شده و دفاتر پیشخوان ظرف مدت ۲۰ روز می توانند با مراجعه به پورتال رگولاتوری وارد بخش خدمات الکترونیک شده و با انتخاب گزینه نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات وارد بخش ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی شوند و یا به درگاه ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، مراجعه کنند. وی ادامه داد: دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان، می توانند با کد ملی خود بعنوان نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شوند. در صورتیکه دارنده پروانه، نام کاربری و رمز عبور خودرا هنگام ثبت نام تغییر داده باشد، باید نام کاربری و رمز عبور جدید را وارد کند. حی شاد عنوان کرد: بعد از ثبت خود اظهاری توسط دفاتر پیشخوان درباره زمانی ۲۰ روزه (از ۱۷ فروردین تا ۵ اردیبهشت)، مناطق ۹ گانه رگولاتوری هم ۱۰ روز فرصت دارند تا اطلاعات ثبت شده در سامانه را بررسی، تکمیل و امتیاز ارزیابی انجمن استانی را برای آنها ثبت کنند و در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، پرونده الکترونیکی را برای اصلاح اطلاعات با مهلت پنج روزه به دفاتر پیشخوان ارجاع دهند. وی درباره لزوم خود اظهاری در این سامانه بیان کرد: بعد از اتمام مهلت ۲۰ روزه و اعلام نتایج ارزیابی، عرضه خدمات جدید به دفاتر، برمبنای رتبه ای که در این سامانه کسب کرده اند، انجام می شود. به همین دلیل ثبت نام و خوداظهاری در این سامانه برای تمام دفاتر پیشخوان الزامی است. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، با اشاره به اینکه سامانه جامع ارزیابی و رتبه-بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت برمبنای مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال قبل به راه افتاده است، اظهار داشت: در این سامانه فرآیندهای ثبت خوداظهاری، محاسبه امتیازها، رتبه بندی دفاتر و نمایش آن بصورت برخط انجام می شود. وی اشاره کرد: محاسبه رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات، برمبنای جمع بندی معیارهای ارزیابی و پیش بینی شده در مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انجام می شود. فضای دفتر، تعداد پرسنل، مکان استقرار دفتر، سابقه فعالیت دارنده پروانه و … تعدادی از فاکتورهای این ارزیابی است. حی شاد در تشریح فاکتورهای دارای امتیاز منفی در رتبه بندی دفاتر پیشخوان اظهار داشت: دریافت وجوه مازاد بر هزینه خدمات ابلاغی از طرف رگولاتوری، جعل یا مخدوش کردن پرونده و مدارک تامین کنندگان خدمات، تغییر مکان و نشانی دفتر بدون موافقت منطقه رگولاتوری، عدم وجود امکانات لازم برای عرضه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان و … همچون تخلفاتی است که در صورت بروز در دفاتر، امتیاز منفی به دنبال دارد. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرائی سامانه جامع ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اظهار داشت: این دستورالعمل با هدف تسریع در اجرای فرآیندهای ارزیابی و رتبه بندی تدوین و بر روی پورتال سازمان، در بخش خدمات الکترونیک، گزینه نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات، بخش ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی با عنوان راهنمای ثبت اطلاعات سامانه بارگذاری شده است. وی اشاره کرد: بعد از ارزیابی و اعلام نتایج رتبه بندی، دفاتر پیشخوانی که به رتبه دریافتی خود اعتراض دارند و آنرا مغایر با مستندات عرضه شده می دانند، می توانند ظرف مدت هفت روز، اعتراض خودرا بصورت کتبی به منطقه رگولاتوری حوزه فعالیت خود ارسال نمایند. مناطق هم موظف می باشند بعد از بررسی دوباره مستندات و جمع بندی باردیگر، رتبه نهایی را به دفتر پیشخوان اطلاع دهند.

منبع: