نابودی ۹۹ درصدی باكتری ها در آب آلوده با فیلتر چوب طبیعی

فیلترهای جدید تولید شده از چوب طبیعی قادر هستند تا ۹۹درصد از باکتری های موجود در آب آلوده را از بین ببرند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، برآورد می شود که ۷۹۰ میلیون نفر از جمعیت جهان معادل ۱۱ درصد جمعیت جهان به آب پاک دسترسی ندارند. خیلی از سازمان ها و شرکتها در حال کار بر روی روش هایی برای به حداقل رساندن این عدد هستند و یکی از این تیم ها را پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست(MIT) می سازند.
حالا این پژوهشگران به یک چاره بسیار ساده و طبیعی رسیده اند که استفاده از چوب است. بطور مشخص، آنها با تبدیل درختان بدون گل مانند کاج به فیلترهای آب به این مهم دست یافته اند.
قسمت داخلی این نوع چوب حاوی چوب های نازک پوشیده شده از آوند است. آوندها مجراهای نی مانندی هستند که آب را از تنه و شاخه های درخت بالا می کشند. آوندها توسط غشایی که مانند غربال گر کار می کنند به یکدیگر متصل می شوند.
این قابلیت فیلتر کردن طبیعی همان چیزی است که تیم MIT بر آن تمرکز کرده و بر تحقیقات قبلی انجام شده در سال ۲۰۱۴ افزوده است.
پژوهشگران برای جلوگیری از خشک شدن یا مسدود شدن فیلترهای چوب، به مدت یک ساعت بخش های کوچکی از چوب را در آب داغ خیسانده و سپس پیش از خشک شدن، آنها را در اتانول فرو بردند. این کار اجازه می دهد فیلتر نفوذ خودرا حفظ کند و از مسدود شدن فیلتر جلوگیری شود.
نمونه های جدید این فیلترهای طبیعی در وضعیت واقعی در هند، جایی که بیش از ۱۶۰ میلیون نفر به آب شرب پاک و مطمئن دسترسی ندارند، ایجاد و آزمایش شدند. بنظر می رسد این فیلترها قادر به از بین بردن باکتری هایی مانند “ای. کولی” و روتاویروس که یکی از مهم ترین دلیلهای اسهال است، هستند.
بطور دقیق، این فیلترها تصفیه کننده ۹۹ درصد از هر دو آلاینده فوق را از بین بردند.
بسادگی با اضافه کردن یکی از این فیلترهای چوبی به یک شیر آب، کیفیت زندگی می تواند به شدت بهبود یابد.
آنچه در مورد این فیلترها بیشتر جالب است این است که می توان آنها را از درختان بومی تهیه کرد، یعنی دقیقاً همان کاری که پژوهشگران در مرحله تحقیق در هند انجام دادند.
این فیلترها می توانند آب لوله کشی محلی را با اطمینان از وجود باکتری ها پاک کنند. آنها این کار را با سرعت یک لیتر در ساعت انجام می دهند و روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ لیتر آب را تصفیه می کنند.
این فیلترها همین طور پتانسیل استفاده در محیط های جمعی را برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها از آب شرب آلوده نشان می دهند.
اقدامات بعدی پژوهشگران، انجام آزمایشات و مطالعات بیشتر برای ادامه یافتن موثرترین روش برای همه افراد درگیر با این مشکل است.