دومین مأموریت عملیاتی سرنشین دار اسپیس ایكس آخر فروردین انجام می شود

به گزارش روش سئو طبق بیانیه ی ناسا، اسپیس ایکس(SpaceX) مأموریت کرو-۲(Crew-۲) را در تاریخ ۲۰ آوریل(۳۱ فروردین) به انجام خواهد رساند و کپسول فضایی کرو دراگون(Crew Dragon) را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهد نمود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، چهار فضانورد سوار بر کرو دراگون که در بخش بالایی موشک فالکون۹ (Falcon ۹) قرار دارد از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا عازم فضا خواهند شد تا حدود ۶ ماه و نیم در مدار بمانند.
در مأموریت کرو-۲ فضانوردان ناسا شین کیمبرو(Shane Kimbrough) و مگان مک آرتور(Megan McArthur) به همراه آکی هیکو هوشیده(Akihiko Hoshide)، فضانورد آژانس جستجوهای هوافضای ژاپن(JAXA) و توماس پسکه(Thomas Pesquet) فضانورد آژانس فضایی اروپا(ESA)حضور دارند.
زمان انجام مأموریت کرو-۲ بگونه ای تنظیم شده که این فضانوردان قبل از بازگشت چهار فضانورد دیگری که از مأموریت کرو-۱(Crew-۱) آنجا هستند و مشغول کار و زندگی اند، به آن جا برسند. خدمه ی کرو-۱ در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه به زمین بازخواهند گشت.
مأموریت کرو-۱ نخستین مأموریت کامل با حضور خدمه برای ناسا بود که در نوامبر به سمت فضا پرتاب شد و فضانوردان ناسا شامل مایکل هاپکینز(Michael Hopkins)، ویکتور گلاور(Victor Glover)، شانون واکر(Shannon Walker) و سوئیچی نوگوچی(Soichi Noguchi) از آژانس جستجوهای هوافضای ژاپن در آن حضور داشتند.
در طول مأموریت کرو-۱، ایستگاه بین المللی فضایی به صورت همزمان میزبان دو فضاپیمای دراگون برای نخستین بار بود که محموله ای از تجهیزات علمی را در دسامبر به ایستگاه رساندند. فاصله ی زمانی بین ورود فضانوردان کرو-۲ و بازگشت خدمه ی کرو-۱ نخستین زمانی خواهد بود که این ایستگاه فضایی میزبان خدمه ی ۲ فضاپیمای کرو دراگون است.

منبع: