هشدار محققان امنیتی؛ شناسایی نقص امنیتی خطرناك در آیفون

پژوهشگران امنیتی از شناسایی نقص امنیتی خطرناکی در سیستم عامل آی او اس ۱۳ آگاهی داده اند که به هکرها امکان می دهد بوسیله شبکه های وای فای به گوشیهای آیفون نفوذ کنند.

به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، نخستین بار یان بیر محقق امنیتی گوگل موفق به شناسایی لطمه پذیری مورد اشاره گردید که به هکرها امکان می دهد ازراه دور کنترل گوشیهای آیفون را بوسیله شبکه های وای فای در دست بگیرند. حفره امنیتی که چنین حمله ای را ممکن می کند مربوط به پروتکل های شبکه ای مورد استفاده آیفون است.
مهاجمان با سوء استفاده از این مشکل می توانند بدافزارها و جاسوس افزارهای خودرا بر روی اسنادی که قصد دارند به آیفون منتقل کنند نصب کنند و از این طریق برای سرقت اطلاعات مدنظر خود اقدام نمایند. بعنوان مثال از این طریق می توان یک عکس آلوده به بدافزار را بوسیله شبکه های وای فای به آیفون منتقل کرد و به آن نفوذ کرد.
بررسی های انجام شده نشان میدهد از این روش می توان برای نفوذ به گوشیهای آیفون بوسیله کامپیوتر های عادی، لپ تاپ، آداپتورهای وای فای نت گیر و غیره استفاده نمود. یکی از خطرات این روش حمله مخفی کاری و نامحسوس بودن آنست که موجب می شود کاربران متوجه وقوع آن نشوند و سرقت داده های شخصی به سرعت و به شکلی نامحسوس صورت بگیرد.
نکته مهم اینکه اپل با عرضه آی او اس ۱۳.۳.۱ لطمه پذیری مورد اشاره را برطرف کرده، اما خیلی از کاربران هنوز این به روزرسانی را نصب نکرده اند و پس امکان آلوده شدن گوشیهای آنها وجود دارد. پس لازم است کاربران آیفون سیستم عامل های خودرا به روز کنند.