تقویت سیستم ایمنی بدن با ویتامین روغن نخل

خراسان رضوی مطالعه ای كه روی سلول های كبدی موش ها انجام شده نشان داده است كه ویتامین E استخراج شده از روغن نخل به تقویت واكنش ایمنی بدن كمك می نماید.
به گزارش نیوز، روغن نخل حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات ویتامین E شامل توکوفرول ها و توکوترینول ها است. این ترکیبات دارای تاثیرات ضد اکسیدانی هستند که از سلول ها در مقابل صدمه شیمیایی سمی تولیدشده با فرآیندهای متابولیکی (سوخت وساز) محافظت می کند. درحالی که توکوفرول یک ترکیب شناخته شده و موردتحقیق است، اما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد توکوترینول ها وجود دارد.
اخیرا تعدادی از پژوهشگران مالزی و لیبی تأثیر توکوترینول های استخراج شده از روغن نخل بر سلول های کبدی موش ها را موردبررسی قرار دادند. این گروه میزان بیان ژن ها را تحت تأثیر عامل رونویسی Nrf۲ و انتقال همان فاکتور در هسته سلولی بررسی کردند. Nrf۲ مشهور است که متابولیسم دارو در مرحله دوم را در واکنش به فرآیندهای متابولیک تنظیم می کند. ژن ها هم مکانیسم های دفاع سلولی را فعال می کنند.
آزمان عبدالله، محقق این تحقیق از دانشگاه ملی مالزی (Kebangsaan)، اظهار داشت: “تحقیق ما نخستین مطالعه در مورد تأثیر توکوترینول ها بر روی ماده ژنتیکی Nrf۲ در هسته است. “
این گروه مشاهده کرد که انتقال Nrf۲ در سلول های کبدی موش هم به دوز و هم به عملکرد مربوط است.
عبدالله افزود: “ما مشاهده کردیم که حداکثر تأثیر انتقال Nrf۲ به هسته سلول کبد بعد از تجویز عصاره روغن نخل در ۶۰ دقیقه تجویز رخ داده است. “
عبدالله اضافه کرد: “افزایش غلظت Nrf۲ هسته کبد با افزایش سطح رونوشت چندین ژن تنظیم شده با Nrf۲ مطابقت دارد. “
روغن نخل منبع ویتامین E است و چندین مطالعه تاثیرات مفید آنرا بر روی سیستم ایمنی بدن نشان دادند که شامل فعالیتهای ضد اکسیدان و ضد سرطان و همینطور محافظت از سلول است.
محققان امیدوارند که این یافته ها زمینه را برای درمان های آسان و در دسترس برای انواع بیماری ها فراهم آورد.
نتایج تحقیق کنونی در Current Pharmaceutical Biotechnology منتشرشده است.

منبع: