ربات های كوچكی كه با الكل كار می كنند

روش سئو: پژوهشگران آمریكایی توانسته اند ربات های بسیار كوچكی را طراحی و ابداع كنند كه نیروی مورد نیاز آنها از الكل تامین می شود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، یکی از کوچکترین میکروربات های جهان که قدرت آن با الکل تامین می شود، می تواند باری ۲/۶ برابر وزن خودرا حمل کند.
عضلات ربات های کوچک معمولا به یک منبع خارجی نیرو متصل می شوند. این منبع خارجی، باتری هایی هستند که وزن و اندازه آنها، کارآیی ربات ها را می کاهد.
پژوهشگران “دانشگاه کالیفرنیای جنوبی” (USC) برای برطرف نمودن این مشکل، میکرورباتی موسوم به “روبیتل” (RoBeetle) را ابداع نموده اند که با الکل کار می کند.
“نستور پرز آرانسیبیا” (Nestor Perez-Arancibia)، از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و طراح روبیتل اظهار داشت: تراکم انرژی باتری هایی که برای ربات های کوچک استفاده می شوند، بسیار پایین است. بنا بر این ما به منبع جدیدی از انرژی نیاز داشتیم. از آنجائیکه منبع جدید ما باتری نبود، توانستیم ربات ها را بسیار سبک و کوچک بسازیم.
میکروربات های روبیتل، به یک مخزن کوچک مجهز هستند که وزن آن ۹۵ میلی گرم است و بعد از پر شدن با الکل، واکنش های شیمیایی را آغاز می کند که انرژی از آنها به دست می آید.
قدرت کشش عضلات، به روبیتل امکان می دهد تا مانند یک سوسک بخزد. این میکروربات هنگام حرکت می تواند باری ۲/۶ برابر وزن خودرا حمل کند.
پژوهشگران اهتمام دارند تا با بهره گیری از منابع دیگر انرژی، به بهبود عملکرد روبیتل کمک کنند.
گام بعدی پژوهشگران این است تا روبیتل را با اضافه کردن بال، به اولین ربات پرنده کاملا خودران در این مقیاس تبدیل کنند تا برای پروژه های نظامی کاربرد داشته باشد.
این پژوهش، در مجله “Science Robotics” به چاپ رسید.

منبع: