اپل یك مداد جادویی اختراع كرد

به گزارش روش سئو گفته می شود حق اختراع جدید اپل كه یك قلم دیجیتالی است مجهز به سنسور رنگ است و قرار گرفتن نوك آن روی هر رنگی می تواند آن رنگ را به دستگاه دیجیتالی منتقل كند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، اپل اخیرا اختراع جدیدی را در دفتر ثبت اختراعات و علایم تجاری ایالات متحده ثبت کرده است که نشان داده است بزودی می توان مدادهای اپل را که رنگ ها را از دنیای واقعی می گیرند و به دنیای دیجیتال می برند، مشاهده کرد.
این حق ثبت اختراع یک قلم کامپیوتری را تشریح می کند که امکان دارد دارای سنسور رنگ باشد. این سنسور احیانا دارای شناساگر یا سنسور نور خواهد بود که می تواند نور را از کانال های رنگی مختلف اندازه گیری نماید.
این امر به آن امکان می دهد از رنگ یک شیء در دنیای واقعی نمونه برداری کند و آنرا در دستگاه دیجیتال از نو بسازد.
سنسور نور یا فوتودیتکتور(Photodetector) در واقع یک مقاومت متغیر است که مقدار آن با عنایت به نور محیط تغییر می یابد. در صورتیکه نور محیط افزایش یابد مقاومت فتوسل کاهش یافته و جریان بیشتری از آن عبور می کند.
اپل گفته است که قابلیت شناسایی رنگ در این قلم می تواند در نوک آن قرار داشته باشد یا از راه یک راهنمای نور به نوک آن وصل شود.
در این حق ثبت اختراع آمده است: سنسور رنگ امکان دارد دارای تعداد زیادی سنسور نور باشد که هر کدام از آنها نور را برای کانال رنگی متفاوت و مخصوص خود اندازه گیری می کنند. سنسور رنگ همینطور امکان دارد دارای یک یا چند دستگاه منتشر کننده نور باشد. این قلم از دستگاه های منتشر کننده نور برای روشن کردن یک جسم و از سنسورهای نور برای اندازه گیری نور منعکس شده و تعیین رنگ آن جسم استفاده می نماید.
این فناوری به کاربران این امکان را می دهد تا نوک مداد اپل را به سادگی به هر جسمی که رنگ آنرا دوست دارند، نشانه بروند و آن رنگ را در پالت رنگ خود در یک برنامه نقاشی داشته باشند.
اپل همینطور ادعا می کند که این سنسور رنگ می تواند برای مقاصد دیگری مانند کالیبراسیون نمایشگرها و چاپگرها و اندازه گیری های مربوط به سلامتی استفاده گردد. با این که به نظر می آید این محصول تا رسیدن به واقعیت فاصله داشته باشد، لازم به ذکر است که چنین سنسورهای نوری الان هم وجود دارند.
اپل هم اکنون می تواند از کامپیوتر ها نمونه رنگ بگیرد، پس چرا در دنیای واقعی این کار را نکند؟ البته باید توجه داشت که اپل اختراعات زیادی را ثبت می کند و کرده است که تابحال هیچگاه ساخته نشده اند.
هم اکنون اپل هیچ گزارشی راجع به این نمونه بردار رنگ از دنیای واقعی منتشر نکرده است، ازاین رو می توان تصور کرد که حداقل فعلاً چنین دستگاهی ساخته نخواهد شد، اما چه کسی از آینده خبر دارد؟