فناوری های كاربردی قابل استفاده در دوران انتشار كرونا

به گزارش روش سئو با شیوع كرونا در جهان برخی افراد ابزار متنوعی ابداع نموده اند كه در این شرایط كاربرد فراوانی دارند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا وبه نقل از سی. بی. اس نیوز، “چارلی دی آگاتا”(Charlie D’Agata) خبرنگار سی. بی. اس نیوز برخی از این تکنولوژی ها را معرفی کرده است که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.
مچ بند “ایموتاچ”(Immutouch)

یکی از طریق های مهم جلوگیری از مبتلا شدن به کروناویروس، خودداری از لمس کردن صورت است چونکه با لمس کردن صورت توسط دست های آلوده، ویروس به غشاهای مخاطی منتقل می شود و فرد را بیمار می کند. یک استارتاپ معروف به “اسلایتلی روبوت”(Slightly Robot)، مچ بندی ابداع کرده که می تواند از تماسهای مضر دست با صورت پیشگیری کند. اسلایتلی روبوت، در اصل این مچ بند را برای کمک به افرادی ساخته بود که به “اختلال موکنی”(Trichotillomania) گرفتار هستند اما این استارتاپ اخیرا مچ بند خویش را باردیگر طراحی نموده است. این مچ بند معروف به “ایموتاچ”(Immutouch) طوری طراحی شده که اگر کاربر صورت خویش را لمس کند، با لرزش به او اخطار می دهد. کاربر می تواند این مچ بند را طوری تنظیم کند که اگر خواست به صورت یا چشم خود دست بزند، به او اخطار دهد. ایموتاچ، یک اپلیکیشن همراه دارد که به کاربر در ردیابی روند پیشرفت خود و دوری از آلودگی کمک می نماید. هدف از ابداع این مچ بند، نشان دادن واکنش نسبت به لمس کردن صورت است تا مغز بتواند بازخورد منفی را نسبت به این کار دریافت کند و تمایل به لمس کردن صورت را کم کند.
آویز/قلاب “هایجینهوک”

لمس دستگیره درب یکی از کارهایی است که در طول روز چندین بار این کار را انجام می دهیم با این وجود با عنایت به شیوع بیماری و احتمال ماندن ویروس بر روی چنین سطوحی، خطر لمس کردن آنها بیشتر شده است. “استیو بروکس”(Steve Brooks) طراح انگلیسی مبلمان این مشکل را با یک وسیله ساده که به نظر می آید همانند یک قسمت بالای یک گیره لباس است حل کرده است. با قرار دادن بخش خمیده این وسیله بر روی دستگیره درب کاربران به راحتی می توانند توسط قسمت پایین این وسیله درب را باز کنند. از این قلاب می توان برای فشار، کشیدن یا چرخاندن دستگیره درب استفاده نمود. بروکس گفت ایده او آسانتر کردن زندگی کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی است.
کلاه ایمنی هوشمند

نیروهای پلیس در دبی اخیراً یک کلاه هوشمند دارای قابلیت تصویربرداری حرارتی را طراحی نموده اند که برای شناسایی افرادی که درجه حرارت بدن آنها بالا است و تب دارند (یکی از علایم مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹) مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از مکان های ایالات متحده از فناوری تصویربرداری حرارتی مشابه این فناوری در فروشگاه ها استفاده می نمایند تا تشخیص دهند که آیا مشتریانی که آنجا وارد می شوند تب دارند یا خیر.