ناسا از یك مریخ نورد كوچك جدید رونمایی نمود بعلاوه فیلم

روش سئو: ناسا بتازگی از مریخ نورد كوچك جدیدی رونمایی كرده است كه قادر به حركت و بالارفتن از تپه های پوشیده شده از شن و ماسه است كه این مریخ نورد می تواند برای ماموریت های اكتشافی آینده گزینه مناسبی باشد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، پژوهشگران “موسسه فناوری جورجیا” (Georgia Institute of Technology) باتوجه به شکل تپه های مریخ توانستند یک وسیله مقاوم که قابلیت ارتجاعی بالایی دارد، ایجاد کنند. بر خلاف مریخ نورد کنجکاوی ناسا که حالا در مریخ قرار دارد یا مریخ نورد استقامت که تابستان امسال پرتاب خواهد شد، این مریخ نورد کوچک قادر به حرکت و فرو کردن چرخ هایش در شن و به راحتی آنها را بیرون آوردن و حرکت دادن چرخ هایش برای صعود به تپه ها است.

پژوهشگران، مریخ نورد کوچک جدید را برمبنای مریخ نورد اکتشاف منابع ۱۵ (RP15) ناسا به وجود آورده اند. این مریخ نورد می تواند چرخ های خودرا بمنظور بالا رفتن از مکانی حرکت دهد.
پروفسور “دن گلدمن”، (Dan Goldman) از موسسه فناوری جورجیا اظهار داشت: این مریخ نورد با بهره گیری از قطعات فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است.
پژوهشگران اظهار کردند: این ربات با بهره گیری از یک حرکت پیچیده که “پدال زدن چرخشی به عقب” (rear rotator pedaling) نام دارد، می تواند با بهره گیری از طراحی منحصر به فرد خود از یک شیب بالا رود.

پروفسور گلدمن اظهار داشت: این مریخ نورد دارای درجات آزادی کافی است که می تواند با موفقیت از یک تپه بالا رفته و به پایین برگردد. مریخ نورد مذکور از چرخ های جلو برای کنار زدن شن و ماسه استفاده می نماید. قابلیت حرکت فوق العاده این مریخ نورد می تواند از گیر کردن آن در خاک سست جلوگیری کند. آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا (US Army Research Laboratory) یکی از حامیان مالی این پروژه است.

یافته های این مطالعه در مجله” Science Robotics “منتشر شده است.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: