توسط ستاد اقتصاد دیجیتال؛ پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران افتتاح شد

به گزارش روش سئو ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران را راه اندازی نمود.

به گزارش روش سئو به نقل از معاونت علمی و فناوری، پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران با جمع آوری و تحلیل حوزه های دانشی، فناورانه و كاربردی اقتصاد دیجیتال در ایران و جهان تلاش بر آن دارد كه از یك سو وضعیت فعلی اقتصاد دیجیتال در كشور و جایگاه آن در جهان را ترسیم و از جانب دیگر بعنوان یك سیستم تحلیلی پشتیبانی از تصمیم برای سیاست گذاران، فناوران و پژوهشگران این حوزه ایفای نقش كند.
پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران در سه بخش «محصولات اقتصاد دیجیتال كشور»، «پتنت های بین المللی» و «مقالات انتشار یافته مهمترین حوزه های اقتصاد دیجیتال»، قابلیت جستجو و عرضه گزارشات تحلیلی را عرضه می دهد.
در بخش محصولات اقتصاد دیجیتال كشور، ۲ هزار و ۷۵۵ محصول مبتنی بر محصولات شركت های دانش بنیان و خلاق، گردآوری شده و بر مبنای فناوری اصلی مورد استفاده و همینطور حوزه كاربرد در سایت عرضه شده است.
در این بخش علاوه بر مشخص بودن محصولات توسعه یافته در هر استان كشور، حوزه های كاربردی مانند سلامت، آموزش و خدمات دیجیتال، شهر، خانه، دستیار و حمل و نقل هوشمند و غیره هم معرفی شده است. فناوری های مورد استفاده در این بخش هم شامل هوش مصنوعی، رباتیك، اینترنت اشیا، بلاك چین، ابری، كلان داده و داده كاوی می شود.
ارائه ۳۴۲ هزار پتنت بین المللی در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاك چین، ساخت افزایشی، ۵G و رباتیك از دیگر خدمات موجود در این پایگاه داده است. همینطور امكان جستجو بر مبنای فناوری در این قسمت، رده بندی كشورها بر مبنای پتنت های ثبت شده و همینطور روند ثبت اختراعات در سال های گذشته هم در این پایگاه بوجود آمده است.
در بخش مقالات انتشار یافته مهمترین حوزه های اقتصاد دیجیتال هم حدود ۴۳۷ هزار مقاله بین المللی در حوزه های اصلی اقتصاد دیجیتال گردآوری شده است كه بر اساس كلیدواژه ها و حوزه های كاربردی قابلیت گزارش گیری و جستجو دارد.
ارائه گزارشات اینفوگرافیك و گزارشات آماری داینامیك بر مبنای معیارهای جستجو در پایگاه داده، از دیگر امكانات این وب سایت است كه می تواند مورد استفاده پژوهشگران، فناوران، سیاستگذاران و علاقه مندان قرار گیرد. گسترش و به روز رسانی داده های این پلت فرم و همینطور اضافه كردن گزارشات علم سنجی از اهداف پیش رو در این پلت فرم است.