معاون رگولاتوری مطرح كرد؛ اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE

به گزارش روش سئو معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE تا آخر سال اطلاع داد و اظهار داشت: بررسی برای آنكه باند فركانسی در اختیار این فناوری به ۵G اختصاص پیدا كند، شروع شد.
به گزارش روش سئو به نقل از مهر، نسترن محسنی در توئیتر با اشاره به اینكه خیلی از كشورها، واگذاری باند فركانسی ۳.۵ گیگاهرتز را برای توسعه نسل پنجم ارتباطات سیار ( ۵G) آغاز كردند، اظهار داشت: اتمام اعتبار پروانه های نسل چهارم ارتباطات ثابت ( TD-LTE) در انتهای سالجاری و تصمیم گیری برای واگذاری بهینه این باند فركانس طلایی كه امكان سرعت گرفتن توسعه ۵G در كشور را فراهم می آورد در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت جدی در دست بررسی می باشد. وی با اشاره به پیشبینی ها از اقتصاد ۱۲ تریلیون دلاری مبتنی بر فناوری ۵G تا سال ۲۰۳۵ و سهم كشور ما از این اقتصاد اظهار داشت: اینكه كدام صنعت در بهره گیری از ۵G در كشور، در صدر قرار می گیرد، جای درنگ دارد. ارتباطات، سرگرمی، آموزش، ماینینگ، حمل و نقل و ساخت و ساز و سایر صنایع، تا سال ۲۰۳۵ می توانند این اقتصاد را رقم بزنند.
وی با اشاره به ۱۰ صنعت اول بهره مند از فناوری ۵G و پتانسیل ۷۰۰ میلیارد دلاری منبعث از توسعه ۵G در حوزه B۲B كه لزوم تامل و درنگ در این خصوص را در كشور لازم می كند، اظهار داشت: امیدواریم با نقشی كه وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد بتوان سریع تر صنایع و بخش های دیگر را با ارزش افزوده ناشی از ۵G آشناتر كرد.
معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاكید بر اینكه ۵G بستر تحقق فناوری های نوینی چون اینترنت اشیا و واقعیت افزوده خواهد بود، افزود: با این فناوری می توان به كاربردهایی مانند خودروی خودران دست یافت. محسنی با اشاره به اینكه ارزش اقتصادی حاصل از ۵G تا سال ۲۰۲۶ در بخشهای مختلف، ۱.۳ تریلیون دلار پیشبینی شده است، در مورد مباحث فراهم سازی ورود این فناوری به كشور و سهم گیری ایران از این ارزش اقتصادی اظهار داشت: شكل گیری موثر زیست بوم ۵G و بهره برداری حداكثری از این اكوسیستم، نیازمند آمادگی و حضور همه بخش های توسعه دهنده و بهره بردار از این بستر ارتباطی جدید است. وی با طرح این سوال كه آیا برای توسعه و بهره برداری كامل از این بستر آماده هستیم و سطح آمادگی هریك از بخش ها چه میزان است، اضافه كرد: به تجمیع آرا و استفاده از نظرات تخصصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اعتقاد داریم و كماكان تا ۱۵ اسفندماه جاری منتظر نقطه نظرات پرارزش صاحبنظران در مورد تدوین نقشه راه ۵G هستیم.