یك واكسن دیگر در انتظار آزمایشات انسانی كرونا ویروس قرار گرفت

روش سئو: رقابت برای ساخت واكسن قطعی ˮكرونا ویروسˮ همچنان ادامه دارد و یك شركت داروسازی دیگر در آمریكا هم اعلام نمود كه امیدوار است داروی قطعی بیماری ˮكووید ۱۹ˮ را برای جهانیان به ارمغان آورد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان ان، چندی پیش شركت “نواواكس”(Novavax) اعلام نمود كه اهتمام دارد واكسن “كرونا ویروس” را بسازد. بعد از اعلام این خبر، سهام آن طی یك روز ۷۰ درصد افزایش پیدا كرد.
حال این شركت زیست فناوری آمریكایی در یك نشست مطبوعاتی آگاهی داد كه در كوشش های خود برای تولید یك واكسن برای “كرونا ویروس” پیشرفت هایی داشته است.
شركت “نواواكس” اعلام نمود كه در حال كار و تحقیق روی چند واكسن و آزمایش آنها روی حیوانات است و امیدوار است این تلاش ها به آزمایشات فاز انسانی منجر شود.
انتظار می رود كه این آزمایش ها درانتها بهار سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز شود. با بیان این خبر سهام شركت “نواواكس” ۲۰ درصد افزایش یافت.
“استنلی اك”( Stanley Eck) مدیرعامل “نواواكس” اظهار نمود: ما در گذشته روی انواع دیگری از خانواده كرونا ویروس از قبیل “مرس” و “سارس” كار كرده ایم.
وی اضافه كرد: شركت ما امیدوار است آزمایشات انسانی واكسن “كرونا ویروس”در ماه مه یا ژوئن آغاز شود.
در حال حاضر شركت های دیگر هم در تلاش هستند كه واكسن “كرونا ویروس” را بسازند. بعنوان مثال، شركت “مدرنا”(Moderna) آگاهی داد كه نسخه آزمایشگاهی واكسن كرونا ویروس را برای آزمایشات اولیه به مسئولان عالی سلامت آمریكا ارسال كرده است. شیشه های كوچك این واكسن به “موسسه ملی آلرژی و بیماری های واگیردار ایالات متحده آمریكا”(NIAID) ارسال شده اند. به اعلام این خبر، سهام شركت مدرنا ۲۰ درصد افزایش یافت.
با همه این تفاسیر، احیانا بهترین روش درمانی برای كروناویروس توسط شركت زیست فناوری “گیلید”(Gilead) مستقر در ایالات متحده ارائه شود.
زیرا سازمان جهانی بهداشت (WHO) از پتانسیل این دارو برای مقابله با كرونا ویروس خبر دادند و اظهار داشتند كه داروی ضد ویروسی به نام “رمدسیویر”(remdesivir) كه توسط “گیلید” و پیش تر برای بیماری ابولا توسعه یافته بود، ممكنست تنها داروی اثربخش در معالجه بیماری “كووید ۱۹ ” باشد.

منبع: