بازگشایی كارخانه جدید بلو اوریجین برای ساخت موشك

به گزارش روش سئو شركت ˮبلواوریجینˮ می خواهد موتورموشك فرودگر قمری خود كه در كارخانه جدید این شركت ساخته شده را در یكی از مراكز ناسا آزمایش كند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، چند سال است كه شركت “بلو اوریجین”(Blue Origin) در حال توسعه موتور فرودگر قمری ساخت خود است.
حال خبر رسیده كه مقرر است این موتور در بین چندین موتور دیگر كه در كارخانه جدید بلو اوریجین در شهر ” هانتسویل” ایالت آلاباما ساخته شده اند، در مركز فضایی “مارشال”(Marshall) ناسا مورد آزمایش قرار گیرد.
كارخانه تولید موشك بلو اوریجین در شهر “هانتسویل”، به “شهر موشك”(The Rocket City) معروف شده و در تاریخ ۱۷ فوریه بازگشایی شده است.
علاوه بر موتورهای “BE-۷” كه مقرر است در فرودگرهای قمری بلواوریجین به كار گرفته شوند، در این كارخانه موتورهای “BE-۴” و “BE-۳U” هم ساخته خواهد شد و تمامی این موشك ها در مركز فضایی مارشال ناسا آزمایش خواهند شد.
“باب اسمیت” مدیر “بلو اوریجین” در اطلاعیه ای اظهار كرد، بلو اوریجین نسبت به این كارخانه و آزمایش های جدید آن هیجان زده است چونكه این امكانات باعث پیشرفت پروازهای فضایی شركت می شوند.
وی ادامه داد، هسته تمامی پروازهای فضایی، “موتورها” هستند چون باعث قدرت بخشیدن به وسایل نقلیه و رفتن آنها به فضا می شوند.
باب اسمیت افزود، الان یك زمان اعجاب انگیز برای بلواوریجین و آمریكا است. ما در راه تحقق وعده های خود برای آخر دادن به اعتماد به موتورهای روسی، قدم گذاشته ایم.
در حالیكه تمامی موتورهای كارخانه جدید در مركز فضایی مارشال آزمایش خواهند شد، موتور “BE-۷” در “آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی”(AFRL) در كالیفرنیا هم آزمایش می شود.
“اریك بلومر”(Eric Blumer) مدیر ارشد بخش موتور “BE-۷” در بلو اوریجین اظهار داشت: “آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی” بهترین مكان برای آزمایش میزان توان پرتاب موتور، اندازه فیزیكی و دیگر توانایی های آن در خلاء است.
وی اضافه كرد، این تاسیسات توانایی هایی برای ساخت محیط آزمایشی شبیه به فضا دارد.
بلومر در انتها اظهار كرد، علاوه بر “BE-۷”، برخی دیگر از قطعاتی كه در این آزمایشگاه آزمایش می شوند، بعنوان بخش هایی از فرودگر قمری بلو اوریجین استفاده خواهند شد.