بازنویسی خودكار مقالات ویكی پدیا با هوش مصنوعی

به گزارش روش سئو ویكی پدیا محبوب ترین دایره المعارف آنلاین دنیا است ولی برخی مقالات آن به صورت مرتب به روز نمی شوند. برای حل این مشكل هوش مصنوعی به كمك آمده است.

به گزارش روش سئو به نقل از تك اكسپلوریست، به منظور به روزرسانی مرتب مطالب انتشار یافته در ویكی پدیا مقرر است از یك سیستم هوش مصنوعی استفاده گردد كه می تواند محتوای قدیمی را به صورت خودكار شناسایی كرده و تغییر دهد.
در حال حاضر هم از ربات ها برای بهینه سازی مطالب ویكی پدیا استفاده می شود. اما این كار محدود به روزرسانی قالب های كلی و هم مقابله با خرابكاری های اینترنتی است.
پژوهشگران دانشگاه ام آی تی سیستم هوش مصنوعی تازه ای ابداع نموده اند كه با بررسی مقالات سایت ویكی پدیا اطلاعات قدیمی را شناسایی كرده و بدون دخالت انسان اطلاعات تازه را جایگزین می كند. نحوه نگارش و ویرایش اطلاعات از راه سیستم مورد اشاره شباهت زیادی با عملكرد انسان دارد و پاراگراف بندی آن هم با هوشمندی زیادی صورت می گیرد.
برنامه مورد اشاره پیش از جایگزینی جملات جدید، ابتدا جملات قدیمی را بررسی می كند تا به روزرسانی بر طبق جمله بندی های قدیمی و بر اساس همان حال و هوا صورت بگیرد. سیستم مورد اشاره همینطور تناقض های احتمالی در جملات را شناسایی و حذف می كند.
این سیستم هوش مصنوعی هنوز جهت استفاده عمومی آماده نیست و دقت آن در حوزه دستور زبان ۳.۸۵ از ۵ است. بنابراین هنوز باید برای ارتقای آن تلاشهای بیشتری صورت گیرد.