۳۴ ماهواره اینترنتی امروز به فضا رفتند

روش سئو: ۳۴ ماهواره اینترنتی شركت ˮوان وبˮ بامدادان امروز با موشك ˮسایوزˮ به فضا رفتند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، یك موشك “سایوز” (Soyuz) كه حامل ۳۴ ماهواره شركت انگلیسی “وان وب” (OneWeb) بود، بامدادان امروز به فضا رفت. پرتاب این موشك، از پایگاه فضایی “بایكونور” (Baikonur) در قزاقستان صورت گرفت.
موشك سایوز كه راه اندازی آن توسط شركت فرانسوی “آریان اسپیس” (Arianespace) صورت گرفته، ۳۴ ماهواره را با خود به فضا برد تا بعد از پرتاب، هر كدام در مدار اجرایی مورد نظر قرار بگیرند.
شركت وان وب در اطلاعیه ای كه به مناسبت پرتاب این موشك انتشار یافت، اظهار داشت: ما امروز از پرتاب این ۳۴ ماهواره، بسیار هیجان زده هستیم. این یك موفقیت بزرگ بشمار می رود و هدف نهایی ما این است كه با كمك این ماهواره ها، یك شبكه گسترده به وجود آوریم كه خدمات اینترنتی مورد نیاز ساكنان سراسر جهان را تامین كند.
پرتاب امروز، در واقع دومین پرتاب برای وان وب است اما اولین موفقیت بزرگ در نوع خود برای این شركت بشمار می رود.
وان وب می خواهد با گسترش این شبكه اینترنتی، تا سال ۲۰۲۱ امكان اتصال به اینترنت را برای همه مردم و در هر مكانی فراهم آورد.
شركت های بسیاری اهتمام دارند در فراهم كردن امكان دستیابی به اینترنت با كمك ماهواره ها، با یكدیگر رقابت كنند. اسامی تجاری مشهوری مانند “ایلان ماسك” (Elon Musk) و “جف بزوس” (Jeff Bezos) نیز از كسانی هستند كه برای رسیدن به این هدف تلاش می كنند.
هدف “گرگ وایلر” (Greg Wyler)، بنیان گذار وان وب، این است كه در امسال، ۶۴۸ ماهواره را به مدار زمین پرتاب كند و به استفاده تجاری از آنها بپردازد.

منبع: