مارس ۲۰۲۰ بالاخره راه افتاد

روش سئو: مریخ نورد ˮمارس ۲۰۲۰ˮ كه توسط ناسا برای كاوش در سطح مریخ در حال آماده سازی است، برای اولین بار بعد از سرهم بندی نهایی طی یك آزمایش به راه افتاد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، مریخ نورد مریخ “مارس ۲۰۲۰″(Mars 2020) بعد از گذشت شش ماه از دریافت چرخ های خود، حالا اولین رانندگی خودرا با موفقیت به انتها رسانده است.
“ریچ ریبر” مهندس اصلی این پروژه می گوید كه این مریخ نورد، مجوز رانندگی خودرا كسب كرده است.
طبق اعلام آزمایشگاه JPL ناسا كه وظیفه ساخت این مریخ نورد را بر عهده دارد، “مارس ۲۰۲۰” در نخستین آزمون حركتی خود از آزمایش فرمان پذیری، چرخش و رانندگی در ۳ مرحله بر روی سطوح شیب دار كوچك پوشیده از یك تشك مخصوص كنترل استاتیك سربلند بیرون آمد.
نخستین رانندگی این مریخ نورد در یك ماراتن ۱۰ ساعته صورت گرفت كه نشان داد همه سیستم های آن به خوبی كار می كنند.
ریبر در اطلاعیه ای اظهار داشت: این آزمایش نشان داد كه این مریخ نورد می تواند وزن خودرا تحمل كند و خیلی از كاركردهای ناوبری خودران را برای نخستین بار نشان داد. این یك نقطه عطف مهم برای “مارس ۲۰۲۰” است.
تیم زمینی این مریخ نورد خوشبین است كه حالا كه این كاوشگر بر روی زمین كه از گرانش بسیار قوی تری نسبت به مریخ برخوردار است، خودرا به خوبی هدایت می كند، بتواند بر روی سیاره سرخ نیز همین عملكرد را داشته باشد.
“مارس ۲۰۲۰” بعد از فرود به سطح مریخ در سال ۲۰۲۱ باید مسیرهای زیادی را بپیماید. سازندگان، آنرا به دوربین های بسیار بهتری(با وضوح بالاتر و وسعت دید بیشتر) نسبت به نسخه های قبلی و یك كامپیوتر اضافی برای قدرت بیشتر در پردازش تصاویر و تهیه نقشه ها و همین طور نرم افزاری پیشرفته تر برای پیمایش خودكار سطح مریخ مجهز كرده اند.
این تجهیزات به “مارس ۲۰۲۰” این قدرت را می دهند كه بطور متوسط ۲۰۰ متر در روز حركت نماید تا به دنبال نشانه های حیات باشد و به شناخت بیشتر بشر از آب و هوا و خاك شناسی سیاره سرخ كمك نماید.

منبع: