سیستم پرواز فضایی ناسا آزمایش دیگری را با موفقیت پشت سر گذاشت

به گزارش روش سئو ناسا به تازگی آزمایش مخزن هیدروژن مایع موشك غول آسایˮ سیستم پرواز فضاییˮ(SLS) خویش را با موفقیت انجام داده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، سیستم پرتاب فضایی ناسا كه بعنوان بخشی از پروژه آرتمیس برای ارسال فضانوردان به ماه و سرانجام مریخ از سال ۲۰۲۴ استفاده می شود به تازگی یك آزمایش مهم دیگر را با موفقیت پشت سر گذاشته است. به تازگی جیم برایدنستاین(Jim Bridenstine) رئیس ناسا ویدئویی را در حساب كاربری خود در توئیتر منتشر نمود كه نشان داده است آزمایش مخزن هیدروژن مایع سیستم پرتاب فضایی با موفقیت انجام شده است.
هنگامی كه سیستم پرتاب فضایی به بهره برداری برسد می تواند فضاپیمای سرنشین دار اوریون ۲۷ تنی را به مدار انتقال دهد و همینطور می تواند فضاپیماهایی با وزن ۱۳۰ تن(معادل ۲۲ فیل) را در مدار نزدیك زمین قرار دهد. این موشك كه بلندترین موشكی است كه تابحال ساخته شده است، ۲۱۲ فوت (۶۴.۶۱۷۶ متر) طول دارد كه برابر با یك ساختمان ۲۰ طبقه است.
جیم برایدنستاین(Jim Bridenstine) مسؤول سازمان ملی هوا و فضا(ناسا) طی كنفرانسی درباره سیستم پرتاب فضایی ناسا اظهار داشت: ما در دستیابی به مأموریت آرتمیس و ارسال اولین فضانورد زن و سپس یك مرد به قطب جنوب ماه در سال ۲۰۲۴ شگفت زده هستیم و تابحال پیشرفت های قابل توجهی در این حوزه كرده ایم.
بعد از تكامل سیستم پرتاب فضایی ناسا این سیستم قادر به ارسال بیشتر از ۴۵ تن(۹۹، ۰۰۰ پوند) مواد به فضای عمیق خواهد بود.