با تلاش پژوهشگران هلندی صورت می گیرد پیشرفت روش های تشخیص هویت با سنسورهای نوری

روش سئو: پژوهشگران هلندی، نوعی سنسور نوری ابداع نموده اند كه می تواند به پیشرفت روش های تشخیص هویت كمك نماید.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از مجله ادونسد ساینس نیوز، سنسورهای نوری آلی به خاطر كاربردهای امیدواركننده خود، در سال های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند.
گروهی از پژوهشگران “دانشگاه فناوری آیندهوون”(TU/e) هلند به سرپرستی پروفسور “گروین گلینك”(Gerwin Gelinck)، از گروهی سنسور انعطاف پذیر رونمایی كرده اند كه می توانند اثر انگشت را با وضوح بالا تشخیص دهند.
این سنسورهای جدید كه ضخامتی كمتر از ۰٫۲ میلی متر دارند، می توانند در ابزار گوناگونی همچون تلفن های همراه و دستگیره های در به كار بروند و سیستم های كنترل دسترسی ایجاد كنند كه نامرئی و در عین حال ایمن باشند.
این حسگرها می توانند اثر انگشت را با تشخیص نور منعكس شده از سطح پوست شناسایی كنند و جزئیات مربوط به آنرا عرضه كنند. قابلیت حسگرها و ایمن بودن آنها باعث می شود كه انتخاب خوبی برای سازمان های امنیتی همچون “اف بی آی” باشند.

حسگرها می توانند نوری كه به پوست نفوذ می كند، قبل از انعكاس آن تشخیص دهند و ضربان قلب را هم از تغییرات بوجود آمده در مویرگ های دست احساس كنند.
قابلیت های این حسگرها به خاطر استفاده از دیودهای حساس به نور، می تواند به تشخیص طول موج های دیگر همچون طول موج نزدیك به نور مادون قرمز هم گسترش یابد. این توانایی ها می توانند حالت های جدیدی برای تایید هویت عرضه كنند. برای مثال سنسور می تواند الگوی رگ های دست را بررسی كند چونكه الگوی رگ های دست هم در افراد گوناگون، متفاوت می باشد.
“گروین گلینك”(Gerwin Gelinck)، استاد فیزیك كاربردی دانشگاه آیندهوون اظهار داشت: این سنسورهای انعطاف پذیر، تطبیق پذیری و پیشرفت فناوری سنسورهای نوری آلی را به نمایش می گذارند. این فناوری قابل توجه می تواند در حوزه صنعت مورد استفاده قرار گیرد و ما امیدواریم كه بزودی با یافتن شركای صنعتی، كار خویش را گسترش دهیم.

منبع: