قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل: تولید ۲ درصد علم دنیا در ایران، چاپ ۵۳ هزار مقاله در نشریات دنیا

به گزارش روش سئو قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به تولید دو درصد علم دنیا در ایران، اظهار داشت: ۵۳ هزار و ۴۰۰ مقاله ایرانی در نشریات دنیا به چاپ رسیده است.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، حسین سالار املی بامداد سه شنبه در بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر در سالن حكمت دانشگاه گیلان اظهار نمود: كشورهای عضو این اتحادیه با یكدیگر همسایگان ابدی هستند و تعامل بین این كشورها تعاملی مثبت و پارامتری اساسی برای پیشرفت در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می شود.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با تاكید بر اینكه روابط علمی و فناوری اوج همكاری بین كشورها است، اضافه كرد: در هیچ جای دنیا دانشمندان مورد تعرض قرار نمی گیرند و دارای حرمت ویژه در تمام جوامع هستند.
وی با اشاره به سیاست های كلان همكاریهای علمی بین المللی و جایگاه كشورهای همسایه افزود: علم و دانش باید در كنار سایر بخش های جامعه بخصوص صنعت، سیاست و سایر حوزه ها قرار گیرد.
سالار آملی با تاكید بر بین الملل سازی امور علمی كشور، توسعه بخش فنی و حرفه ای برای مقابله با تحریم ها درباره جایگاه علمی ایران در دنیا افزود: ۲ درصد علم دنیا در ایران تولید می شود و ما به جذب ۹۸ درصد علم دنیا نیاز داریم كه باید بسترسازی مناسب برای كسب و جذب این علم فراهم نماییم.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به اینكه ایران دارای ۸۱ هزار عضو هیات علمی و ۱۰۰ هزار دانشجوی دكترا، اضافه كرد: ۴۶۶ پروژه مشترك با دانشگاه های معتبر دنیا، ۴۳ پارك علم و فناوری و ۱۶۶ مركز رشد در ایران فعالیت می نمایند.
وی با تاكید بر ضرورت بهره گیری از علم و تجربیات كشورها، اظهار داشت: ۳۰ هزار نفر در پارك های علمی و فناوری ایران فعالیت می نمایند.
سالار آملی با اشاره به روند رو به توسعه رشد علمی ایران بر اساس مقالات ISI، خاطرنشان كرد: ۵۳ هزار و ۴۰۰ مقاله ایران در نشریات علمی دنیا و پارسال میلادی هم ۱۳ هزار مقاله به صورت مشترك با سایر كشورها به چاپ رسیده است.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به اینكه ایران در تولید مقالات علمی و همینطور رشد مقالات علمی به ترتیب در جایگاه شانزدهم و اول دنیا قرار دارد، اضافه كرد: امسال ۴۰ دانشگاه ایران در رقابت با دانشگاه های علمی بزرگ دنیا قرار گرفتند.
وی با تاكید بر اینكه تهدیدات زیست محیطی بخصوص افول دریای خزر مهمترین تهدید در ایران عنوان نمود و اظهار داشت: دریای خزر باعث حیات، اشتغال و زندگی هزاران نفر است و با هم افزایی و ورود هرچه بیشتر دانشگاهیان درصدد حل مشكلات اكوسیستمی دریای خزر شویم.