آماده سازی كپسول اوریون برای انتقال به مركز پلام بروك ناسا

به گزارش روش سئو آژانس فضایی اروپا به تازگی در حساب كاربری خود در اینستاگرام تصویری از افزودن پنل سپر حرارتی به كپسول اوریون منتشر نموده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، ناسا در حال آماده سازی كپسول”اوریون” برای ارسال به مدار ماه است، به تازگی هم مهندسان یك پنل سپر گرمایی به این كپسول افزوده اند.
هدف مهندسان از اتصال این پنل سپر حرارتی به كپسول اوریون آماده سازی آن برای انتقال به “مركز پلام بروك ” (Plum Brook Station) ناسا در اوهایو در ماه سپتامبر است. در آن مركز آزمایش شبیه سازی در فضا صورت خواهد گرفت. بعد از اتمام آزمایش در اوهایو، این فضاپیما برای پردازش نهایی و ادغام با موشك سیستم پرتاب فضایی ناسا به كندی باز خواهد گشت.
اوریون كپسولی است كه برای انتقال انسان به ماه و بازگرداندن آنها به زمین طراحی شده است و طی این آزمایش تمام جزئیات از پرتاب و رسیدن به مدار ماه شبیه سازی شد كه در مرحله دوم، موشك های سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) درست عمل نكرد.
تحت شرایط ایده آل موشك سیستم پرتاب فضایی ناسا كه فضانوردان و تجهیزات آنها را حمل می كند، كپسول اوریون را در مدار اطراف ماه قرار می دهد.
كپسول اوریون كه در لغت به مفهوم شكارچی است، جدیدترین فضاپیمای سازمان فضایی ناسا برای حمل انسان به فضا و اكتشافات دور دست همچون سیاره مریخ است.
مراحل اجرایی این فضاپیما بعد از اتمام پروژه شاتل و ناوگان شاتل كلید خورد و اولین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خویش را در ۵ دسامبر ۲۰۱۴ با موفقیت انجام داد.
هدف بلندپروازنه ناسا این است كه مأموریت قمری خویش را در سال ۲۰۲۴ میلادی انجام دهد و طی آن می خواهد یك فضانورد زن را بعنوان اولین زنی كه بر روی ماه قدم می گذارد، انتخاب نماید.