برای اولین بار؛ كاربران اندروید بدون پسورد از سرویس های گوگل استفاده می نمایند

به گزارش روش سئو گوگل به كاربران دستگاه های اندروید اجازه می دهد بدون وارد كردن پسورد و فقط با استفاده از سنسور اثرانگشت دستگاه، از برخی سرویس های وب محور این شركت استفاده كنند.
به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، گوگل در جهت تلاش های خود برای حذف پسوردها، حالا خصوصیت جدیدی را عرضه كرده كه به كاربران دستگاه اندروید اجازه می دهد به جای استفاده از پسورد، با استفاده از سنسور اثر انگشت یا پین كد وارد سرویس های وب این شركت شوند. جالب آنكه این نخستین باری است كه گوگل به مشتریانش اجازه می دهد با استفاده از خصوصیت های بیومتریك خود هویتشان را در وب سایت احراز كنند. احراز هویت آنلاین الان در كروم برای كاربران اندروید مهیا است. جهت بررسی این خصوصیت نخست باید از راه passwords.google.com وارد مرورگر آنلاین پسورد شركت شد.
در این مرورگر هویت فرد به وسیله سنسور اثر انگشت موبایل او تایید می شود. همینطور كاربر می تواند از هر روش احراز هویت دیگری كه ترجیح می دهد ( خواه پین كد، الگو یا پسورد) استفاده نماید. هم اكنون این خصوصیت در بعضی از موبایل های اندروید فراهم گشته است. همینطور نمی توان از موبایل فرد برای احراز هویت ورود در نسخه دسك تاپ استفاده نمود. البته به نوشته ورج، گوگل می خواهد طی چند روز آتی این خصوصیت را در تمام موبایل های مجهز به اندروید ۷ و بالاتر عرضه نماید.