اعتراف اوبر و لیفت به ایجاد ترافیك شهری!

به گزارش روش سئو پژوهش جدیدی كه به سفارش دو شركت ˮاوبرˮ و ˮلیفتˮ انجام شده، نشان داده است كه اپلیكیشن های رانندگی این دو شركت به جای كاهش ترافیك شهرها، یكی از عوامل به وجود آمدن آن هستند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از فیوچریسم، نتایج یك پژوهش جدید نشان داده است كه اپلیكیشن های شركت هایی مانند “اوبر”(Uber) و “لیفت”(Lyft)، یكی از عوامل بدتر شدن ترافیك در شهرها هستند.
این شركت ها مدت هاست كه اعلام می كنند اپلیكیشن های رانندگی آنها این توانایی را دارند تا با آرام كردن عبور و مرور و كاهش تردد خودرو های شخصی، به بهبود وضع ترافیك شهرها كمك كنند. هر بار كه پژوهش جدیدی، اثرات منفی اپلیكیشن های رانندگی را بر ازدحام ترافیك خیابان ها نشان می داد، این دو شركت، نتایج پژوهش را شك برانگیز می دانستند.
اما پژوهشی كه اخیرا و با سرمایه گذاری اوبر و لیفت صورت گرفته، همین نتایج را نشان داده! در نتیجه انگشت افترا باردیگر به سمت این دو شركت قرار دارد. از آنجائیكه این دفعه، سرمایه گذاران پژوهش، اوبر و لیفت هستند، نمی توانند آنرا به آسانی بی اعتبار بنامند.
نتایج این پژوهش مشترك كه به صورت آنلاین انتشار یافت، نشان داده است كه باآنكه استفاده از خودرو های شخصی نسبت به ناوگان اوبر و لیفت بیشتر است اما این ناوگان هنوز هم سهم بزرگی از ترافیك كلانشهرها را به خود مختص كرده است. بر طبق این نتایج، اوبر و لیفت، عامل یك تا سه درصد ترافیك شهرهای بزرگ و حومه و عامل هفت تا ۱۴ درصد ترافیك در مراكز شلوغ شهری هستند.
با این حال، نمی توان اظهار داشت كه بهترین چاره مشكل ترافیك، حذف این دو شركت است چونكه در این صورت، باآنكه خودرو های كمتری در شهرها خواهند بود اما خیلی از افراد هم برای رفت و آمد از خودرو های شخصی خود استفاده می نمایند.