اختراع عجیب آی بی ام؛ ساعت هوشمند قابل تبدیل به گوشی و تبلت

روش سئو: آی بی ام اختراع عجیب و غریبی را به ثبت رسانده كه بااینكه در ظاهر یك ساعت هوشمند است، اما نمایشگر كوچك آن به شكل تاشو طراحی شده تا به یك تبلت هم مبدل شود.
به گزارش روش سئو به نقل از ونچربیت، این ساعت هوشمند به دور مچ دست بسته می شود، اما می توان از آن بعنوان گوشی هوشمند و تبلت هم استفاده نمود. این نخستین بار است كه یك شركت فناوری چنین محصولی را طراحی می كند كه قابل استفاده بعنوان ابزاری سه كاره است. این ساعت هوشمند در حالت عادی دارای نمایشگری مربعی شكل در ابعاد ۲ در ۳ اینچ است كه بر روی سطح آن حداكثر ۴ برنامه قابل مشاهده هستند. اما با بازكردن نمایشگر تعداد برنامه ها به ۹ مورد افزایش می یابد و نمایشگر عملاً به یك گوشی هوشمند مبدل می شود.
در نهایت با باز كردن بیشتر این نمایشگر، ساعت هوشمند آی بی ام عملاً به یك تبلت مبدل می شود كه آیكون ۱۶ برنامه بر روی نمایشگر آن قابل مشاهده می باشد. آی بی ام در مورد مشخصات فنی و سخت افزاری این محصول منحصر به فرد فعلاً سكوت كرده است. صاحب نظران می گویند بعید است چنین محصولی در آینده نزدیك روانه بازار شود و باید توجه داشت كه طراحی عملی چنین نمایشگری با استواری و لولاهای مناسب كار ساده ای نیست. باید توجه داشت كه شركت های فناوری هنوز موفق به عرضه تجاری گوشیهای هوشمند با نمایشگرهای تاشوی مناسب نشده اند و پس فعلاً در این زمینه محدودیت های فنی زیادی وجود دارد.

منبع: