تویوتا سرویس اتوبوس های خودران راه اندازی می نماید

روش سئو: دو شركت ˮسافت بانكˮ و ˮتویوتاˮ جهت راه اندازی سرویس اتوبوس های خودران، با پنج شركت بزرگ خودروسازی همكاری می كنند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، “مونت تكنولوژیز”(MONET Technologies)، شركتی است كه با سرمایه گذاری مشترك شركت های “سافت بانك”(Softbank) و “تویوتا” (Toyota) شكل گرفته تا سرویس های حمل و نقل را به اتوبوس های ماژول خودران مجهز كند.
پنج شركت سازنده خودروی خودران همچون “ایسوزو”(Isuzu Motors)، “سوزوكی”(Suzuki)، “سوبارو”(Subaru)، “دایهاتسو”(Daihatsu) و “مزدا”(Mazda) نیز موافقت خودرا برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام نموده اند و مقرر است سرمایه گذاری هر یك از آنها دو درصد باشد. سافت بانك و تویوتا هر كدام ۳۵ درصد از این شركت جدید را به خود اختصاص داده اند. شركت های “هوندا”(Honda) و “هینو موتورز”(Hino Motors) نیز هر كدام ۱۰ درصد از این شركت را در اختیار دارند.

هدف از این سرمایه گذاری كه در ماه سپتامبر شروع شده، مجهز كردن سرویس حمل و نقل ژاپن به اتوبوس ها و خودرو های خودران عنوان شده است. با اجرای این پروژه وسایل نقلیه خودران تویوتا موسوم به “ای- پالت”(e-Palette) كه در نمایشگاه CES 2018 از آنها رونمایی گردید، یكی از بخش های اصلی سرویس حمل و نقل ژاپن در سال آینده خواهند بود.
وسایل نقلیه الكتریكی ای-پالت طوری طراحی شده اند كه می توان از آنها برای خدمات گوناگون همچون جابجایی مسافران، بسته ها و حتی ارسال غذا نیز بهره برد.
همكاری شركت های خودروسازی در این پروژه، فراتر از سرمایه گذاری است و به اشتراك گذاشتن داده ها را نیز شامل می شود. این مجموعه داده ها، برای ساخت پلت فرم وسایل نقلیه خودران ضروری هستند.
شركت تویوتا در اوایل سال جاری، یك طرح آزمایشی را برای به كار گرفتن اتوبوس های خودران شروع كرد كه به مسافران امكان می دهد با كمك یك اپلیكیشن از این خدمات استفاده كنند.

منبع: