وزیر ارتباطات در پاسخ به مهر: پوشش عمده اینترنت نسل پنجم برای كاربران خانگی است

روش سئو: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه پوشش عمده اینترنت نسل پنجم برای كاربران خانگی است، اظهار داشت: تست های در رابطه با اینترنت نسل پنجم در تهران انجام می شود.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی ظهر شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز، در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت اجرای شبكه اینترنت نسل پنجم در كشور، اظهار نمود: فراگیری اجرای این نسل از اینترنت در صورت پیاده سازی، در كل كشور خواهد بود.
وی همینطور تاكید كرد: فرآیندهای آماده سازی و تست های در رابطه با اینترنت نسل پنجم در تهران انجام می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینكه آماده سازی فرآیندهای به كارگیری اینترنت نسل پنجم در چه مرحله ای است، اظهار داشت: در مرحله آماده سازی زیرساخت ها هستیم، باید در فركانس های رادیویی تجدیدنظر شود همینطور زیرساخت های فیبر نوری نیازمند اصلاح است.
تاثیر اینترنت نسل پنجم بر افزایش سرعت
آذری جهرمی با اشاره به اینكه برای اجرای شبكه نسل پنجم اینترنت نیازمند وضع برخی مقررات هستیم، در مورد تأثیر به كارگیری آن در تعرفه های اینترنت هم اظهار داشت: این نسل از اینترنت بر كاهش تأخیر در اتصال، افزایش سرعت و بهبود كیفیت تأثیر زیادی دارد و تأثیر آن چنانی بر قیمت تعرفه ها نخواهد داشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد استفاده از اینترنت نسل پنجم در بخش های دولت و خانگی هم اظهار داشت: پوشش عمده اینترنت نسل پنجم برای كاربران خانگی است و ارتباطات ادارات كه شامل بخش های خصوصی و دولتی و شركت ها است بیشتر از راه فیبر نوری خواهد بود.

منبع: