همایش فرصت های تولید محتوا و كسب و كارهای دیجیتال برگزار گردید

به گزارش روش سئو همایش فرصت های تولید محتوا و كسب و كارهای دیجیتال با هدف تعامل، همفكری و بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی فعالان كسب و كارهای نوپا و دیجیتال فضای مجازی برگزار گردید.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، این همایش با هدف بررسی ظرفیت های تولید و صادرات محتوا و خدمات دیجیتال در ایران، افزایش مهارت های فنی توسعه دهندگان اپلیكیشن های موبایل و محتوای آنلاین توسط اپراتور موبایل ایرانسل و با همكاری بازار جامع محتوای دیجیتال «چارخونه» عصر امروز در ساختمان مركزی ایرانسل برگزار گردید.
در این مراسم مبحث چالش ها و فرصت های پیش روی كسب و كارهای دیجیتال، حضور مالكیت معنوی آثار دیجیتال، وجود مجوزها و مراكز مختلف تصمیم گیری، امنیت و سواد رسانه ای در این عرصه بعنوان چالش های این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در همایش فرصت های تولید محتوا و كسب و كارهای دیجیتال بیژن عباسی آرند مدیرعامل شركت ایرانسل با اشاره به تفاهم صورت گرفته میان این اپراتور با بازار جامع محتوای دیجیتال چارخونه تصریح كرد: با خلق ابزارهای جدید، دنیا وارد مرحله جدیدی از تكامل شده كه این تكامل در بستر وب انجام می گیرد. بر این اساس در عصر شبكه سازی تنها نیازمند ارتباط میان انسان ها نیستیم و دایره ارتباطات به ارتباطات اشیا و انسان تغییر یافته است.
وی اظهار داشت: این تغییرات سبب شده كه كسب و كارهای حوزه دیجیتال ارتباطی فراگیرتر از قبل داشته تا بتوانند در این فضا فعالیت كنند.
وی اضافه كرد: مفهوم اقتصاد دیجیتال در دنیای امروز همچون مهمترین مفاهیمی است كه باید به آن توجه گردد. برای مثال آمریكا الان ۱۸ درصد از پتانسیل بالقوه خود در این عرصه را به آینده اقتصاد دیجیتال مختص كرده است. در همین حال یك سوم شركت های جهان از سال ۲۰۱۱ برنامه مؤثری برای پیاده سازی اقتصاد دیجیتال بكار گرفته اند و پیش بینی می شود درآمد از این بخش به ۱۰ تریلیون دلار در جهان برسد.
عباسی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت های اقتصاد دیجیتال در نقش اپراتورهای ارتباطی در این زمینه اظهار داشت: طراحی مدلهای كسب و كار، نوآوری و ارتباط بین اجزای اكوسیستم كسب و كار دیجیتال همچون موضوعاتی است كه می تواند این تحول را رقم بزند. بر این اساس اپراتور دوم تلفن همراه مبحث پشتیبانی از تولید كنندگان محتوا، عرضه كنندگان سرویس های دیجیتال، دارندگان ایده و طراحان اپلیكیشن ها را در دستور كار قرار داده است.
وی تصریح كرد: بهره برداری حداكثری از اكوسیستم كسب و كارهای دیجیتال می تواند در آینده نزدیك ما را به تحول در اقتصاد دیجیتال برساند.
در این مراسم محمدرضا بهمنی مشاور وزیر ارشاد، رئیس مركز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد هم با اشاره به اینكه در سال رونق تولید، تولیدكنندگان محتوای دیجیتال می توانند نقش مهم و اثرگذاری در تحقق این شعار داشته باشند، تصریح كرد: دستگاه های حاكمیتی باید ادبیات این بخش را پذیرفته تا بتوانیم شاهد تولیدات پرارزش در فضای اقتصادی با استفاده از كسب و كارهای دیجیتال باشیم.
وی بر لزوم هم افزایی میان بخش خصوصی و دولت تصریح كرد و اظهار داشت: پیشنهاد می شود سازمان مدیریت و مجلس شورای اسلامی، سازمانی با نام سازمان صنایع خلاق در كشور ایجاد كنند تا قوانین مربوط به كسب و كارهای دیجیتال تسهیل شود و ایده های نو در این فضا رشد كنند.
رئیس مركز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد كلید اصلی فعالیت كسب و كارهای فضای مجازی را نوآوری و خلاقیت، رویكرد توسعه صادرات و داشتن نقشه استراتژیك عنوان نمود و اضافه كرد: نقش سرمایه گذاران خصوصی برای پشتیبانی از كسب و كارهای فضای مجازی باید پررنگ شود تا شاهد رونق تولید و ایجاد فضای خلاق در حوزه كسب و كارهای نوپا باشیم.
در این مراسم هدف اصلی ایجاد زیرساخت برای عرضه دهندگان خدمات محتوا در حوزه فیلم، اپلیكیشن موبایل، بازی، كتاب و موسیقی عنوان شد. به این مفهوم كه بستری فراهم گردد تا توسعه دهندگان این خدمات آنلاین بتوانند خدمات خویش را از راه پلت فرم چارخونه به كاربران عرضه كنند.